Business Internaţional

Aterizare forţată: Unul dintre cei mai mari operatori de low-cost din lume, care a oferit curse între SUA şi Europa de până la 100 de dolari, declară falimentul şi închide operaţiunile

Aterizare forţată: Unul dintre cei mai mari operatori...

Autor: Alex Ciutacu

02.10.2018, 12:09 23859

Primera Air – operatorul low-cost care a şocat toată piaţa la începutul anului când a anunţat tarife de 99 de dolari între SUA şi Europa – declară intrarea în faliment şi întreruperea operaţiunilor, potrivit Business Insider.

Linia aeriană, care a fost lansată în 2009 iniţial doar pentru pachete turistice, a anunţat în 2017 că va lansa zboruri către America de Nord, sub 100 de dolari fiecare.

Primele rute, între aeroportul Stansted din Londra şi oraşe precum New York, Boston, Washington şi Toronto au început în această primăvară, în contextul în care linia aeriană a intrat în luptă cu operatorii low-cost trans-altantici cu experienţă pe piaţă.

Într-un mesaj intern care a ajuns astăzi în spaţiul public, Anders Ludvigsson, directorul de operaţiuni al Primera, a anunţat planurile companiei de a intrat în faliment în data de 2 octombrie.

Mesajul lui Ludvigsson a început cu aranjamentele de călătorie ce ar fi făcute pentru membrii echipajelor aflaţi în deplasări, sugerând că operatorul aerian va înceta imediat operaţiunile – forţând pasagerii să îşi găsească alte curse.

Primera a confirmat pentru Business Insider planurile de intrare în faliment. În ultimele luni, compania s-a confruntat cu o serie de probleme, pe care nu le-a putut gestiona în acelaşi timp cu noile programe implementate.

Airbus a întârziat cu livrarea unei aeronave A321neo, ceea ce a dus la dificultăţi operaţionale, precum întârzieri şi anulări.

Clienţii şi-au exprimat nemulţumirile din ce în ce mai vocal faţă de performanţele companiei, lansând regulat asalturi prin intermediul social media la adresa companiei.

Pentru a putea face faţă fluxului de călătorii, Primera a externalizat o parte din curse şi a contractat membrii ai echipajului prin contracte de colaborare, ceea ce a reprezentat un cost suplimentar.

În e-mailul care a ajuns în presă, Ludgvisson ar fi sugerat că aceste costuri provenite din externalizare au fost mult prea ridicate pentru a putea fi acoperite de Primera.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO