Business Internaţional

Autorii campaniei “Romanians adopt Remainians”: 10.000 de români s-au oferit să adopte un britanic

Autor: Alexandra Marcu

03.07.2016, 18:34 628

Ideea campaniei “Romanians adopt Remainians” este una simbolică şi anume românii îi adoptă pe britanicii care au votat la referendum ca Marea Britanie să rămână în Uniunea Europeană.“Românii generează un buletin de România pentru un englez ales aleatoriu de pe Facebook”, a spus Bogdan Niţu, Webstyler în cadrul emisiunii de business ZF Live. “Oamenii din Marea Britanie care au votat pentru rămânerea în Uniunea Europeană trec printr-un şoc, văd mesajele pe care le transmit aceştia, cum reacţionează”, a completat Mihai Gongu, GMP Advertising. Cei doi sunt de părere că demersul simbolic de adoptare a unui englez are ca scop şi educarea românilor şi apropierea acestora de valori anti-discriminare, anti-xenofobie şi să încurajeze toleranţa. Până în momentul de faţă peste 10.000 de români s-au oferit să adopte un englez pe Facebook.

Bogdan Niţu este de părere că votul pentru ieşirea Marii Britanie din Uniunea Europeană este rezultatul discuţiilor politice cu rădăcini populiste şi a atitudinilor tabloidelor locale. “Presa a bătut monedă patru ani pentru ieşirea din blocul comunitar.” În ciuda acestui lucru, demersul a fost unul democratic. Aceştia au observat că persoanele în vârstă au votat cu precădere pentru ieşirea din UE, iar tinerii au simţit nevoia de a fi în contact cu mediul european. “Şi în România este aceeaşi tendinţă, iar acest lucru poate fi echilibrat prin venirea în România a altor persoane de diverse naţionalităţi. Mai bine s-ar integra aici persoane tot din zona noastră culturală, moldoveni, ucrainieni şi oameni care se adaptează uşor.”

Gongu a lucrat jumătate de an în Germania, însă a primit o ofertă mai bună şi s-a întors în ţară. “Am decis că pot să fac multe lucruri şi în România.” În ceea ce priveşte atitudinea românilor, aceştia învaţă repede şi ard etape. “În străinătate oamenii fac avertising de zeci de ani, noi am învăţat foarte repede.

Noua campanie Gândul şi GMP Advertising/Webstyler "Romanians adopt Remainians" a ajuns în presa internaţională, la câteva zile de la demararea ei. 

Ce au mai spus Mihai Gongu şi Bogdan Niţu la ZF Live:

·        Am primit un email de la un cetăţean britanic, avocat, care vrea să afle cum ar putea face acest lucru în realitate

·        Dacă te duci în altă ţară trebuie să te adaptezi la sistemul de acolo

·        Tot ce se întâmplă în digital e mult mai dinamic, lucrurile se schimbă foarte repede. Cred că avem o problemă în piaţa de publicitate, tarifele sunt mici, iar noi plătim mai departe salariile din banii pe care îi avem. Nu avem o etică de piaţă, începe să fie o piaţă aglomerată

·        Una dintre campaniile de succes la care a participat Mihai Gongu a fost lansarea Telekom

·        Tot ce faci trebuie să aibă o utilitate şi pentru oameni. Sunt mândru când aduc nişte rezultate măsurabile, focusul e pe termen lung

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO