Business Internaţional

Avertisment sumbru de la gigantul european Stellantis: Producătorii auto occidentali riscă să dispară de pe piaţa chineză. „Am fost şocat”

Avertisment sumbru de la gigantul european Stellantis:...

Autor: Valeriu Dănilă

14.05.2025, 18:36 11017

Producătorii auto occidentali ar putea să nu mai aibă viitor în China, deoarece comapniile locale aproape au învins Volkswagen şi Toyota, spune Stellantis.

Întrebat dacă grupurile auto occidentale mai pot concura cu mărcile locale în China, Maxime Picat, directorul operaţional Stellantis pentru Asia-Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa, şi unul dintre cei doi candidaţi interni pentru funcţia de CEO al grupului, a declarat: „Sunt un tip destul de optimist, dar nu în privinţa asta”, a arătat el pentru Financial Times.

Mărcile locale au câştigat o cotă de piaţă semnificativă în China în detrimentul producătorilor auto străini, atât în segmentul maşinilor electrice, cât şi în cel al vehiculelor mari, însă mărci precum Toyota şi Volkswagen continuă să vândă volume mari de vehicule pe benzină de dimensiuni medii, cunoscute ca „segmentul C”.

„Am fost şocat”, a spus Picat în cadrul summitului FT Future of the Car, referindu-se la ofensiva tot mai largă a mărcilor chineze în toate segmentele de vehicule.

Asta înseamnă că producătorii occidentali au rămas cu „segmentul C cu motoare termice. Şi asta nu va dura”, a adăugat el.

„Dacă te uiţi la ce s-a întâmplat în ultimii ani, tendinţa de scădere a cotei de piaţă este puternică şi a fost foarte dificil pentru producătorii occidentali să îşi păstreze poziţia în China”, a mai spus Picat.

În timp ce multe companii occidentale, inclusiv Stellantis, s-au retras treptat din China, confruntate cu o competiţie acerbă şi un război al preţurilor, producători germani precum Volkswagen au pariat din nou pe o piaţă care mult timp le-a adus profituri importante.

Cota de piaţă a mărcilor străine în China a fost de 32% în primele două luni ale acestui an, mai puţin de jumătate faţă de cei 64% deţinuţi în 2020. BYD a depăşit Volkswagen, care deţinea titlul de cea mai vândută marcă, potrivit firmei de consultanţă Automobility din Shanghai.

Totuşi, Volkswagen şi Toyota sunt încă primii doi producători de vehicule pe benzină din China, cu o cotă de piaţă combinată de 34%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels