Business Internaţional

Banca digitală germană N26, un proiect în expansiune rapidă care arată viitorul bankingului

Valentin Stalf, fondatorul băncii

Valentin Stalf, fondatorul băncii

Autor: Catalina Apostoiu

07.05.2018, 00:05 3097

Banca N26, cu sediul în Berlin, se extinde rapid. În numai trei ani, banca a câştigat aproape un milion de clienţi de pe 17 pieţe europene şi intenţionează să pătrundă pe pieţele britanică şi americană până la sfârşitul acestui an.

Spre deosebire de băncile tradiţionale, în cazul N26, cu un cont curent retragerile de numerar sunt în general gratuite în Germania. Nu exis­tă comisioane la retra­gerea de valută peste hotare cu Master­Card. În plus, conturile N26 includ transferuri valutare.

N26 oferă retrageri gratuite de la ATM-uri la nivel mondial. Indiferent că te afli pe o insulă îndepărtată din Indonezia, în centrul lui Rio de Janeiro sau oriunde altundeva, poţi retrage cash ca şi când te-ai afla acasă, notează Forbes.

Numai deţinătorii de carduri N26 Black şi N26 Metal pot face acest lucru, în timp ce clienţii non-premium trebuie să plătească un comision de 1,7%. Clienţilor din Belgia, Irlanda, Slovacia şi Spania, N26 le oferă Google Pay, opţiunea rapidă, simplă şi sigură de plăţi mobile de la Google, potrivit prnewswire.co.uk. În martie, banca a anunţat că a ajuns la aproximativ 850.000 de clienţi, potrivit thelocal.de.

 Relativ nouă în sectorul serviciilor financiare, N26 s-a lansat pe piaţă în ianuarie 2015.

„Ne apropiem de un milion de clienţi“, a declarat fondatorul băncii, Valentin Stalf. N26 pretinde că este prima bancă mobilă a Europei. Aceasta nu are nicio sucursală fizică, iar clienţii acesteia au numai opţiunea operaţiunilor bancare online desfăşurate via o applicaţie.

N26, care-i numără pe miliardarul Li Ka-shing din Hong Kong şi investitorul Peter Thiel printre susţinători, concurează cu băncile tradiţionale de retail oferind o serie de servicii de mobile banking pe care clienţii le pot folosi de pe telefoanele mobile, potrivit Reuters.

„Vom intra pe piaţa britanică în acest an şi ne aşteaptăm ca această piaţă să fie de o importanţă egală cu cea a Franţei“, a declarat CEO-ul Valentin Stalf.

N26 va intra într-un parteneriat în SUA pentru că licenţa sa nu este valabilă acolo, a adăugat Stalf, acesta arătând că a ales să nu intre în China pentru că piaţa plăţilor mobile de acolo este deja avansată.

În martie, N26 a anunţat că a atras 160 milioane de dolari într-o rundă de finanţare la care au participat Tencent Holdings din China şi divizia de investiţii digitale a Allianz Group. Runda a dus fondurile totale atrase de companie la 215 milioane de dolari, cel mai ridicat nivel din sectorul fintech german.

Printre cele mai populare produse oferite de N26 sunt contul curent de bază gratuity şi Black Mastercard, potrivit The Local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO