Business Internaţional

Băncile pornesc în aventura metaversului

Jamie Dimon

Jamie Dimon

Autor: Catalina Apostoiu

02.05.2022, 00:05 364

Nume mari ale lumii financiare ca JPMorgan, HSBC şi Standard Chartered au achiziţionat recent parcele virtuale pe platforme de metavers. Aplicaţiile sunt în continuare limitate în acest stadiu, însă potenţialul merită să fie exploatat, notează Les Echos.

Încet-încet, băncile intră în joc. Standard Chartered a anunţat recent că se va lansa în metavers. Grupul britanic a achiziţionat o parcelă virtuală pe platforma The Sandbox, un editor de jocuri video şi unul dintre spaţiile virtuale cele mai utilizate cu Decentraland şi Roblox.

„Acest angajament ne va permite să reimaginăm relaţia cu clienţii noştri actuali şi viitori şi să aducem noi experienţe“, a declarat Mary Huen, directoarea generală a diviziei din Hong Kong a băncii.

Cu această iniţiativă, Standard Chartered se alătură altor mari nume ale lumii financiare care au plonjat recent în universal metaversului. Chiar dacă intenţiile acestora rămân deocamdată destul de vagi în această privinţă.

JPMorgan a deschis la începutul anului, prin intermediul filialei sale Onyx dedicată criptomonedelor, un spaţiu pe platforma virtuală Decentraland, în care avatarurile se pot plimba, admira portretul

CEO-ului Jamie Dimon, dar şi informa cu privire la bancă şi iniţiativele sale din domeniul blockchain-ului.

HSBC s-a implicat la rândul său în acest domeniu, achiziţionând în luna martie o parcelă pe The Sandbox. Banca spaniolă Caixa a inaugurat şi ea, prin in­termediul filialei dedicate serviciilor online Imagin, o cafenea virtuală pe Decentraland. Băncile coreene sunt în frunte în această privinţă.

După giganţii tech, mărcile de lux şi magazinele de haine, a venit deci rândul lumii financiare să se intereseze de aceste noi lumi virtuale. Deocamdată, nu se pune problema de retragere de numerar sau de contractare a unui credit într-o agenţie virtuală.

„Aplicaţiile sunt încă foarte limitate. Metaversul este în acest moment un laborator pentru cele câteva bănci care se aventurează acolo şi ţine mai mult de o strategie de marketing decât de o realitate industrială pentru moment“, consideră Alain Clot, preşedinte al France Fintech.

Analiştii rămân destul de sceptici cu privire la potenţialul de creştere al sectorului.

Pionierii metaversului sunt convinşi că dezvoltarea acestor lumi virtuale se va face cu ajutorul lumii financiare. Într-un raport recent, JPMorgan arată că succesul metaversului „va depinde de existenţa unui ecosistem financiar robust şi flexibil care va permite utilizatorilor să se conecteze într-o manieră transparentă între lumile fizică şi virtuală“.


Alain Clot, preşedinte al France Fintech

Aplicaţiile sunt încă foarte limitate. Metaversul este în acest moment un laborator pentru cele câteva bănci care se aventurează acolo şi ţine mai mult de o strategie de marketing decât de o realitate industrială pentru moment.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO