Business Internaţional

BMW vrea sa combine motorizarea germana cu designul american

07.08.2003, 00:00 15



BMW incearca sa combine motorizarea germana cu designul american, cel de-al doilea mare producator de automobile de lux din lume incearc=nd astfel sa-si revigoreze castigurile.



Noua versiune a seriei 5, desenata de americanul Chris Bangle, este cu 66 de milimetri mai lunga. Capacitatea portbagajului a fost si ea marita cu 13% comparativ cu modelul anterior. Ce urmareste aceasta strategie? Sa atraga tot mai mult clientela americana, care reprezinta un sfert din vanzarile BMW.



Helmut Panke, directorul general al companiei, vrea ca noul model seria 5 sa atinga un record al castigurilor, care anul trecut au fost de 2,3 miliarde de dolari. Profiturile nete ale companiei de autovehicule din Munchen s-au diminuat cu 17% si au ajuns la 596 milioane de dolari. Potrivit unui studiu relizat de 14 analisti de la Bloomberg News principala cauza o constituie scaderea vanzarilor si nivelul ridicat al investitiilor.



"BMW s-a concentrat foarte mult asupra seriei 5," a declarat Alexander Scholl, din cadrul HSBC Capital Management din Dusseldorf (Germania), care se ocupa de gestionarea a 14,7 miliarde de dolari inclusiv in actiuni BMW,. "Asteptarile lor sunt pe cale sa se implineasca."



Analistii se asteapta ca reprezentantii companiei sa anunte o diminuare a vanzarilor in al doilea trimestru cu 4% si sa atinga 11,1 miliarde de euro. Vanzarile brandului BMW au scazut cu 5.5% in primul semestru pentru ca producatorul german a scos din productie vechea versiune a seriei 5, care reprezenta aproximativ un sfert din venituri.



Obiectivul de vanzari



Seria 5 beneficiaza de un sistem de navigatie optional care proiecteaza pe parbrizul masinii o imagine a comenzilor si a vitezei de deplasare. Oficialii BMW se astepta sa vanda mai mult de 190.000 de autovehicule in primul an de productie. Pretul de baza al acestei masini se situeaza la 35.000 de euro.



Helmut Panke crede ca vanzarile companiei vor creste in acest an pentru toate cele trei branduri: BMW, Mini si Rolls - Royce. In plus fata de seria 5, concurent pentru Mercedes E - Klasse, compania va lansa noul coupe seria 6 si SUV-ul X3 care va fi pozitionat intr-un segment nou, sub X5, Mercedes M - Klasse si Porsche Cayenne.



Gusturile americane



Compania isi deseneaza modelele tragand cu ochiul la piata americana pentru ca de acolo se astepta sa vina o crestere semnificativa. Seria 3 de la BMW ocupa locul al doilea la vanzari pe piata germana, fiind depasita doar de Volkswagen Golf.



"E de inteles de ce compania se indreapta spre gusturile americane si asiatice," a afirmat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler. "Noua serie 5 este mai mare decat modelul precedent si are un stil mai agresiv".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO