Business Internaţional

Brandurile de lux simt înţepăturile stagnării economiei chineze

Brandurile de lux simt înţepăturile stagnării...

Autor: Bogdan Cojocaru

18.07.2024, 00:00 49

Paralizia prelungită a cheltuielilor pe produse de lux ale consumatorilor chinezi va continua probabil şi anul acesta, avertizează analişti şi executivi din sector, care a pierdut aproape 200 de miliarde de dolari din valoare în ultimele luni. Astfel, chinul industriei luxului se va prelungi şi el, scrie Reuters. 

Doar săptămâna aceasta companii precum Burberry şi Hugo Boss au emis avertismente de profit, iar Richemont a raportat prăbuşirea cu aproape 30% a vânzărilor în China şi teritorii chineze, ceea ce a întărit convingerile ca slăbiciunea din a doua economie ca mărime a lumii va persista. Acolo, consumatorii din clasa de mijloc nu mai cheltuie pe produse scumpe.

China a reprezentat anul trecut 16% din piaţa mondială a luxului, evaluată la 362 miliarde euro, potrivit datelor firmei de consultanţă Bain. Cele mai recente cifre arată că economia chineză a crescut mai lent decât s-a anticipat în trimestrul trecut.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels