Business Internaţional

Bunurile de lux, o piata fara moarte

24.01.2005, 00:00 22



Marile grupuri producatoare de bunuri de lux din lume, dominate de ceasuri si bijuterii, previzioneaza un an bun, pe fondul recastigarii increderii consumatorilor si revigorarii turismului, relateaza Financial Times.



Richemont, numarul doi in industria luxului, a declarat ca, datorita cererii puternice din perioada de Craciun si dezvoltarii turismului, vanzarile au crescut cu 9 procente in ultimul trimestru al anului. LVMH, principalul concurent al Richemont, a raportat ca vanzarile din ultimul trimestru al 2004 s-au majorat cu 7%, consumatorii fiind in special interesati de gentile Louis Vuitton. Rapoartele Richemont au reprezentat o evolutie fata de cresterea previzionata in octombrie, si cresterea extinzandu-se la toate marcile si pietele companiei. "Acesta este un lucru impresionant, avand in vedere concurenta acerba din decembrie", a declarat Patrick Hasenbohler de la Sarasin, o banca privata.



Increderea grupului Richemont a mai fost temperata de plecarea surprinzatoarea a lui Isabelle Guichot, directorul executiv al brandului Van Cleef&Arpels. Guichot a parasit compania pentru a prelua functia de director de dezvoltare la Gucci. Guichot se va alatura lui Robert Polet, directorul executiv de la Gucci si lui James McArthur, vicepresedintele companiei, pentru a implementa planul de revigorare a imaginii marcii, dupa plecarea fostilor mentori ai grupului.



"Isabelle si-a manifestat intentia de a pleca din decembrie si am tot incercat sa o conving sa ramana", a declarat Johann Rupert, presedintele executiv de la Richemont. "Apreciez motivul plecarii sale si ii sunt recunoscator pentru contributia pe care a avut-o la dezvoltarea companiei in cei 19 ani cat a lucrat la grup", a conchis acesta.



Richemont, care este cunoscut in special pentru bijuteriile Cartier, a declarat ca vanzarile au crescut in Asia, America si Europa. Evolutia cea mai importanta a avut-o piata europeana, de aproximativ 12 procente. Cele doua piete cheie, cele din Franta si Italia, au avut cele mai mari cresteri, cu majorari de 17 si respectiv 10 procente ale pietelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO