Business Internaţional

Business Magazin. Când totul este digital, cum reuşesc revistele high-end de outdoor să prospere în print. „Nu subestima niciodată inteligenţa cititorului”

Business Magazin. Când totul este digital, cum reuşesc...

Autor: Bogdan Cojocaru

08.09.2024, 20:31 112

Nume precum Adventure Journal, Mountain Gazette, Summit Journal şi Ori sunt destinate „oamenilor care pur şi simplu nu mai vor să stea pe telefon”, scrie The New York Times.

Într-o hală industrială obişnuită de pe o stradă aglomerată din Orange County din California, o maşinărie de o complexitate demonică, lungă de aproape 30 de metri, a revenit zgomotos la viaţă.

Camera s-a umplut de zumzetul şi scârţâitul curelelor şi rotiţelor. În aer persistă un miros de lipici fierbinte. Asemenea pasagerilor dintr-un carusel al groazei, mănunchiuri de pagini colorate de reviste, tipărite cu o săptămână mai devreme, încep o cursă sălbatică, întortocheată, prin tuneluri şi pe rampe, care durează câteva minute. Mănunchiurile sunt undeva pe drum tăiate şi aranjate. Marginile lungi ale fiecărui snop nou de 130 de pagini sunt cufundate într-un bazin de lipici topit, apoi presate în coperte în formă de U. După uscare prin serii de zvântări lente, marginile noilor reviste sunt tăiate neted de ghilotine, iar produsele finale ies la lumină printr-o fantă.

Bărbaţii neimpresionaţi de spectacol le stivuiesc în cutii. În apropiere, Stephen Casimiro ţine în mână unul dintre cele 7.200 de exemplare. Casimiro, fost editor al revistelor Powder şi National Geographic Adventure, este fondatorul şi editorul Adventure Journal, o revistă cât se poate de analogă aflată în centrul unui trend vechi.

Frunzăreşte paginile şi zâmbeşte. „Oamenii vor avea asta în mâinile lor, pe măsuţa de cafea”, se mândreşte Casimiro. „Asta a şi fost ideea. Suntem toţi epuizaţi de ecranele noastre. Vrem ceva de savurat.”

În peisajul presei tipărite şi al revistelor, ciuruit de bombardamentul pixelilor erei digitale, cresc vlăstari ai vieţii. Există chiar şi profitabilitate. Apar reviste periodice de nişă de ultimă generaţie, dar tendinţa ar putea fi mai evidentă într-o explozie de reviste independente de sport şi activităţi outdoor, cu tiraj redus, precum Adventure Journal, Mountain Gazette, Summit Journal şi Ori. Se înghesuie în nişele liniştite ale unor domenii înguste – alpinism, surf, schi, alergare şi altele asemenea – unde calitatea este cheia, publicitatea este minimă şi abonaţii sunt fideli. Majoritatea nu îşi pun conţinutul online; acesta este jurnalismul menit să fie răsfoit cu mâna, nu parcurs prin atingerea unui ecran.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro