Business Internaţional

Business Magazin. Cine au fost fraţii Maserati, cei care au fondat celebra marcă de automobile care rezistă şi în prezent

Business Magazin. Cine au fost fraţii Maserati, cei care...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

06.10.2024, 19:44 1174

O imagine a luxului pe patru roţi în prezent, marca de automobile Maserati îşi datorează existenţa fraţilor care i-au dat şi numele, înTemeind o afacere în domeniul auto la începutul secolului trecut, datorită fascinaţiei lor pentru mecanică şi viteză.

Şapte băieţi – dintre care doar şase au ajuns la vârsta majoratului – au fost în familia întemeiată de Rodolfo Maserati, lucrător la căile ferate, şi soţia sa, Carolina, în regiunea italiană Lombardia. Alfieri,  Carlo, Bindo, Mario, Ettore şi Ernesto au contribuit de-a lungul timpului, într-un fel sau altul, la construcţia afacerii cu automobile sport de lux care poartă numele familiei – Maserati. Al patrulea copil al familiei, Alfieri II, a fost numit ca şi fratele său, care a murit înainte de naşterea sa. În 1914, în Bologna, oraş italian care are în prezent o stradă numită Via Maserati, Alfieri a înfiinţat afacerea Società Anonima Officine Alfieri Maserati.

Alfieri, Bindo şi Ettore au construit motorul de 2 litri folosit în cursele de Grand Prix de Dialto, companie care a renunţat la producerea de maşini de curse, ceea ce i-a determinat pe cei trei fraţi să-şi construiască propria afacere de profil. Erau foarte apropiaţi, iar talentele şi firile lor complementare au fost motorul pentru creşterea afacerii. Mario, care şi-a câştigat faima ca pictor, era singurul frate care nu manifesta un mare interes pentru maşini, dar chiar şi el a contribuit la construcţia brandului, prin crearea siglei – tridentul specific al automobilelor care poartă numele familiei. Ca omagiu pentru brandul itaian, în Bologna, oraşul unde a început să se plămădească istoria afacerii, a fost construită în Piazza Magiore o fântână care îl imaginează pe Neptun, care ţine tridentul de la care a plecat ideea siglei. Ernesto este cel care a condus firma în primul război mondial, fraţii săi fiind înrolaţi în armată. Cariera sa ca pilot a început în 1924, în 1927 a câştigat campionatul italian de curse maşini cu un Maserati Tipo 26, iar trei ani mai târziu la volanul unei Tipo 8C-2500.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels