Business Internaţional

Business Magazin. Cine este Carl Pei, care nemulţumit de smartphone-urile din piaţă şi-a lansat propriul brand OnePlus, care a ajuns la 10 milioane de utilizatori la nivel global

Business Magazin. Cine este Carl Pei, care nemulţumit de...

Autor: Andra Stroe

23.05.2021, 18:01 17631

Nemulţumit de oferta de smartphone-uri existente pe piaţă, antreprenorul Carl Pei a mers pe principiul „mai bine îţi faci singur” şi şi-a lansat propriul brand, OnePlus. Deşi a pornit businessul ca un experiment, având obiective modeste, el a reuşit să îl transforme într-un jucător global, cu milioane de utilizatori în toată lumea.

Carl Pei (Pei Yu) s-a născut pe 11 septembrie 1989 în Beijing, China. După naşterea sa, familia a emigrat în SUA, iar mai apoi în Suedia. El a studiat la Stockholm School of Economics, dar a decis să renunţe la cursuri înainte de absolvire, pentru a putea lucra full time în industria smartphone-urilor. În 2010 s-a angajat la Nokia, unde a rămas însă numai trei luni. S-a alăturat apoi echipei de marketing a companiei de electronice Meizu, după ce a atras atenţia reprezentanţilor acesteia prin crearea unui fan page. În noiembrie 2011 a plecat la Oppo, unde a lucrat direct sub conducerea cofondatorului businessului, Pete Lau.

Alături de acesta, pe 16 decembrie 2013, antreprenorul a pus bazele OnePlus. În numai un an, primul device lansat – One Plus One – s-a vândut în circa 1 milion de exemplare, în ciuda estimărilor iniţiale mult mai moderate, de 50.000 de unităţi. De asemenea, tot în primele 12 luni de activitate, compania a raportat venituri de 300 de milioane de dolari. În martie 2014 OnePlus şi-a extins operaţiunile şi în Uniunea Europeană. La un an distanţă, Pei a lansat un nou model, despre care se spune că este primul produs lansat cu ajutorul realităţii virtuale.

El a declarat, în timpul unui interviu din 2015 acordat publicaţiei The Wall Street Journal, că a decis să lanseze OnePlus după ce „am analizat toate telefoanele Android de pe piaţă şi nu am găsit niciun telefon îndeajuns de bun pentru nevoile noastre”. Ulterior, a declarat pentru The New York Times şi Forbes că „OnePlus nu a fost menită să   devină o companie globală la început. (...) A fost un fel de experiment.” În toamna anului trecut antreprenorul a părăsit OnePlus pentru a porni un nou business, iar la începutul acestui an a anunţat lansarea unui nou start-up – Nothing – pentru care a reuşit să strângă o finanţare de 7 milioane de euro, potrivit techcrunch.com. În prezent, OnePlus face parte din portofoliul Oppo, inclus la rândul său în portofoliul gigantului BBK Electronics Corporation, alături de brandurile Vivo, Realme şi Iqoo, printre altele.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO