Business Internaţional

Business Magazin. Cine este Neal Mohan, noul CEO al YouTube. O carieră spectaculoasă pentru cineva care s-a născut în India şi care a preluat conducerea unuia dintre cele mai mari branduri din lume

Business Magazin. Cine este Neal Mohan, noul CEO al...

Autor: Mara Stănciulescu

27.08.2023, 19:02 476

Neal Mohan a devenit CEO al Youtube în februarie anul acesta, când a înlocuit-o pe Susan Wojciki, după ce ea s-a retras din această poziţie ca să dedice mai mult timp familiei şi proiectelor personale. Dacă noul şef al YouTube, un veteran al tehnologiilor din industria de publicitate, avea în trecut un rol mai puţin public şi se ocupa „din umbră” de construcţia unora dintre cele mai folosite produse ale YouTube, acum este cât se poate de vizibil – atât în social media, cât şi distrându-se la unul dintre cele mai mari festivaluri ale lumii.

Mohan a luat lumea prin surprindere recent, când şi-a făcut debutul pe YouTube alături de influencerul Eric Decker, mai bine cunoscut ca Airrack, o senzaţie pe social media, cu 13,4 milioane de abonaţi – un „prankster” (un tânăr care se filmează în timp ce face diferite farse, cum ar fi evadarea sa dintr-o închisoare - n.red.). Airrack l-a invitat pe Mohan la faimosul Coachella, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică americane, care, dincolo de celebrităţile care alcătuiesc line-up-ul (anul trecut, printre aceştia s-a numărat Beyonce), este unul dintre locurile în care „vrei să fii văzut”. Cei doi au purtat tricouri la fel şi au împărţit o felie de pizza – apoi au postat videoclipul pe YouTube, bineînţeles. Acesta este unul dintre eforturile recente făcute de Mohan pentru a intra în noul rol, de CEO al uneia dintre cele mai mari platforme video ale lumii, cu 2,1 miliarde de utilizatori activi lunar, răspândiţi în toată lumea şi cu venituri totale de peste 40 de miliarde de dolari, potrivit celor mai recente declaraţii făcute de Mohan. O altă aparţie a lui Neal Mohan a fost în cadrul unui interviu înregistrat şi publicat de iJustine, un influencer în tehnologie, pe YouTube, unde a vorbit despre planurile sale. De asemenea, a fost filmat alături de un alt influencer într-un concurs de ghicit arome de bubble tea. Această deschidere publică este ceva nou pentru Mohan, care, până anul trecut, a fost o prezenţă mai discretă a Google, după cum observă jurnaliştii de la The Wall Street Journal într-un articol. „Este clar că acest tată a trei copii nu are nimic de ascuns publicului”, observau ei. YouTube a devenit, sub umbrela Google, o platformă pe care poţi găsi orice, de la muzică la emisiuni de ştiri. Una dintre marile provocări pe care Mohan trebuie să le treacă este să păstreze popularitatea YouTube-ului. Creşterea rapidă a TikTok, de pildă, i-a atras mai ales pe reprezentanţii noilor generaţii în viciul de a derula clipuri de 60 de secunde pe bandă rulantă.  „Ne aflăm în mijlocul unui shift transgeneraţional”,  a spus Mohan, conform Wall Street Jurnal. Alături de TikTok, YouTube concurează şi cu titani din industria digitală cum ar fi  Amazon şi Spotify. Cu toate acestea, YouTube are cele mai multe ore de vizualizare pe televizor, întrecând şi Netflix; „ YouTube este locul în care toate formatele ar trebui să prospere”, a spus Mohan în interviul menţionat. „Nu o să fim doar despre un format sau altul.”  YouTube are, de asemenea, tarife de publicare mai mici decât platformele concurente, ale căror produse tind să atragă telespectatorii cu mare putere financiară, spun analiştii. În serviciul Shorts al YouTube, care concurează cu TikTok, platforma a câştigat audienţă, dar a cucerit mai lent agenţiile de publicitate:  veniturile totale din reclame ale YouTube au înregistrat scăderi în ultimele trei trimestre consecutiv, acesta fiind un declin record pentru companie.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO