Business Internaţional

Business Magazin. Cine este Patrick O’reilly Brown cel care a creat Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume

Business Magazin. Cine este Patrick O’reilly Brown cel...

Autor: Andra Stroe

19.03.2023, 20:31 87

Într-o perioadă în care nu era încă la fel de „trendy” să fii vegan, Patrick Brown s-a hotărât, după un brainstorming de peste un an – anul său sabatic – să îşi dedice viaţa ştiinţei şi să lupte în felul său împotriva sacrificării animalelor pentru carne. Aşa a luat naştere Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume.

Născut la Washington, în 1954, Patrick O’Reilly Brown a urmat o pregătire academică complexă, care a inclus studii de licenţă, un master şi un doctorat în medicină şi biochimie. După absolvire şi completarea celor trei ani de rezidenţiat la un spital din Chicago a decis să rămână în sfera de cercetare. A urmat astfel un nou program postdoctoral de pregătire la Universitatea din California. În paralel cu intensa activitate de cercetare şi inovaţie, Brown s-a implicat şi în lumea academică şi a cofondat, de asemenea, Biblioteca Publică pentru Ştiinţă, pentru a oferi acces comunităţii la cercetările ştiinţifice. În 2002 a fost ales membru al Academiei Naţionale de Ştiinţă a Statelor Unite, care l-a catalogat drept unul dintre cei mai importanţi 2.000 de oameni de ştiinţă ai ţării. El este, de asemenea, membru al Academiei Naţionale de Medicină. În 2009, Brown şi-a luat 18 luni sabatice pentru a se gândi pe îndelete cum să îşi construiască restul carierei. În acest timp, şi-a dat seama că cea mai mare problemă de mediu care ar fi ţinut de competenţa sa şi pe care ar fi putut să o amelioreze ţinea de folosirea animalelor pentru a produce hrană. S-a hotărât să organizeze şi o conferinţă în acest sens, pentru a aduce această chestiune în atenţia publicului, însă evenimentul său nu a avut impactul scontat. Fără să se lase descurajat, a decis să continue lupta sa împotriva consumului de carne şi să aducă pe piaţă un produs care să înlocuiască proteina animală. La finalul perioadei sale de pauză a început aşadar să recruteze o mică echipă de oameni de ştiinţă cu care să dezvolte produsele dorite. Când a strâns suficiente idei şi date, a mers în Silicon Valley pentru a încerca să obţină finanţare de la câteva fonduri cu capital de risc. În cele din urmă, a reuşit să strângă într-o primă rundă de finanţare suma de 9 milioane de dolari de la Khosla Ventures şi, cu banii obţinuţi, în iulie 2011 a pus bazele Impossible Foods. În următorii opt ani, businessul a reuşit să mai strângă încă aproape 400 de milioane de dolari de la investitori ca Bill Gates sau Google Ventures.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO