Business Internaţional

Business Magazin. Cine este Frits Goldschmeding, cel care a înfiinţat una dintre cele mai cunoscute firme de recrutare la nivel mondial, totul a pornit în timp ce-şi scria teza de licenţă la ora 3 dimineaţa

Autor: Andra Stroe

04.12.2022, 23:11 187

3:00 AM. E ora la care Frits Goldschmeding a ajuns acasă, de la o petrecere studenţească, şi a aşternut prima dată pe hârtie, în camera de cămin, ideile pe care le avea pentru lansarea firmei de recrutare Randstad. Rezultatul? O companie cu zeci de mii de angajaţi şi câteva miliarde de dolari în contul personal.

Student la Facultatea de Economie din cadrul Amsterdam’s Vrije University, olanezului i-a venit ideea pornirii unei firme de recrutare în timp ce scria teza de licenţă. Pe măsură ce subiectul prindea contur, şi-a dat seama că piaţa de profil din ţara natală era, la acel moment, insuficient acoperită. Într-o noapte, în timp ce se întorcea de la o petrecere împreună cu un coleg, Ger Daleboudt, s-a gândit să nu mai piardă timpul şi să treacă la fapte. „Ger m-a întrebat: când? Am spus: acum!

Ora trei dimineaţa părea a fi momentul perfect”, povesteşte antreprenorul într-un document de prezentare al companiei. Când au ajuns în camera de cămin în care locuiau ca studenţi, şi care avea să le fie şi primul birou, s-au pus pe treabă. Goldschmeding a scris o scrisoare către viitorii clienţi, iar colegul său, către viitorii angajaţi. Şi, pentru că nu aveau bani de timbre, antreprenorul le-a livrat personal. „Am început fulgerător. Iar la finalul primului an, aveam deja vreo 20 de angajaţi”, îşi aminteşte el începuturile businessului, lansat în 1960.

Iniţial, compania s-a numit Uitzendbureau Amstelveen, numele fiind schimbat în cel actual în 1964. În 1990 afacerea a atins borna listării la bursă. Un alt moment important din istoria Randstad a fost marcat în 2008, când jucătorul a semnat un acord de preluare a concurentului olandez Vedior, într-o tranzacţie de 3,5 miliarde de euro, în urma căreia a devenit a doua cea mai mare companie de recrutare de forţă de muncă din lume. O altă achiziţie, mai recentă, a fost cumpărarea, în 2016, a site-ului american Monster.com, pentru care a plătit suma de 400 de milioane de dolari.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO