Business Internaţional

Business MAGAZIN. Măsurile populiste ale lui Viktor Orban au aruncat Ungaria cu 30 de ani în trecut: Plafonarea preţurilor a ajuns să lovească direct în consumatorii maghiari care se confruntă acum cu cozi la alimente şi raţionalizări pe bandă rulantă ca pe vremea comunismului

Business MAGAZIN. Măsurile populiste ale lui Viktor...

Autor: Iulian Tenchiu

21.12.2022, 13:23 784

Măsurile populiste lansate de Viktor Orban, care în teorie trebuia să-i ţină la adăpost pe maghiari faţă de inflaţia galopantă din Ungaria, s-a întors împotriva consumatorilor, retailerii fiind forţaţi să raţionalizeze alimentele de bază, exact ca pe vremea comunismului, scrie Bloomberg.

Viktor Orban a decis plafonarea preţurilor pentru alimentele de bază, ceea ce a forţat retailerii să recurgă la raţionalizări. Discounterul german Aldi dă acum voie clienţilor să achiziţioneze maxim 1kg de cartofi şi un singur litru de lapte per vizită din magazin, din cauza cererii mult prea crescute. Jucători precum Spar, Lidl şi Tesco au introdus restricţii similare.

„Am ajuns repede la magazin pentru că vecina mea mi-a spus că acum au lapte. Deobicei nu este şi nu am mai văzut nici ouă de ceva vreme. Nu ştiu ce vom face de Crăciun”, a declarat o clientă a Aldi.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO