Business Internaţional

Câţi bani câştigă platforma Pinterest? Compania se apropie de venituri din reclame de 1 miliard de dolari şi se listează la bursă anul viitor

Câţi bani câştigă platforma Pinterest? Compania se...

Autor: Alex Ciutacu

24.07.2018, 12:52 305

Compania de social media Pinterest se apropie de venituri de un miliard de dolari din reclame şi se pregăteşte să-şi lanseze oferta publică la jumătatea anului 2019, potrivit surselor citate de CNBC.

După ce a atins pragul de 500 demilioane de dolari în vânzări în 2017, Pinterest este pe cale să dubleze această performanţă, potrivit surselor familiarizate cu situaţia financiară a companiei.

Pinterest are succes în special în segmentul reclamelor pentru mobil, în contextul în care site-ul devine un loc din ce în ce mai popular pentru brandurile mari de modă şi de produse de înfrumuseţare, ce îşi doresc să apară în faţa celor 200 de milioane de utilziatori lunari.

În drumul spre debutul pe piaţa de capital în al doilea trimestru din 2019, Pinterest s-ar putea alătura unui grup select de start-up-uri evaluate la cote înalte, care ţintesc piaţa în acelaşi timp.

CEO-ul Uber, Dara Khosrowhahi a anunţat că şi compania ei vizează listarea pentru anul viitor, în timp ce Brian Chesky, CEO al Airbnb a anunţat în cadrul Code Conference din luna mai că Airbnb „va fi gata pentru listare anul viitor, dar nu ştiu dacă noi vom fi gata”.

Un purtător de cuvânt al Pinterest a refuzat să comenteze.

Investitorii devin din ce în ce mai interesaţi de Pinterest. Traderii evaluează compania între 13 şi 15 miliarde de dolari, în creştere faţă de evaluarea de 12,3 miliarde de dolari obţinută în cadrul rundei de finanţare din iunie 2017.

Utilizatorii Pinterest pot „salva” diverse item-uri prin opţiunea de „pin”, astfel încât prietenii şi urmăritorii lor pot vedea această listă ce curpinde de obicei reţete de gătit, haine, obiecte decorative şi destinaţii de călătorie. Acest mecanism furnizează date valoroase despre interesele utilizatorilor şi despre ce ar cumpăra aceştia.

„Oamenii salvează exact lucrurile de care sunt interesaţi”, spune Shane Ankeney, preşedintele al Havas Media Group în America de Nord, una dintre cele mai mari agenţii de advertising. „Folosim acest mecanism drept un motor de insight-uri imens”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO