Business Internaţional

Câţiva constructori auto tradiţionali îşi văd viitorul pe cer şi chiar în spaţiu

În iunie, Hyundai Motor anunţa că-şi accelerează eforturile de dezvoltare de taxiuri aeriene, urmând să ofere servicii de transport cu acestea, nu doar să le comercializeze.

În iunie, Hyundai Motor anunţa că-şi accelerează eforturile de dezvoltare de taxiuri aeriene, urmând să ofere servicii de transport cu acestea, nu doar să le comercializeze.

Autor: Catalina Apostoiu

29.07.2021, 00:06 338

Porsche SE, holdingul familial care controlează Voslkswagen, investeşte în start-up-ul german Aerospace în încercarea de a-şi asigura acces la noi tehnologii bazate pe spaţiu, relatează Financial Times.

Isar este unul dintre start-up-urile europene care încearcă să rivalizeze cu SpaceX a lui Elon Musk şi Blue Origin a lui Jeff Bezos cu servicii low-cost de lansare de sateliţi pe orbită.

„Suntem convinşi că accesul economic şi flexibil la spaţiu va reprezenta un factor cheie ce va permite inovaţii în industrii tradiţionale, cât şi crearea de noi tehnologii şi modele de business“, a declarat Lutz Meschke, executiv Porsche responsabil pentru managementul investiţiilor.

În mai, Isar a devenit prima companie europeană privată care a câştigat un contract din partea unei agenţii spaţiale europene, primind misiunea de a lansa doi sateliţi pe orbită pentru guvernul german.

Investiţia Porsche semnalează o realizare în creştere a faptului că spaţiul va transforma industriile tradiţionale, ca cea auto, a arătat şeful Isar, Daniel Metzler. „O maşină este în prezent mai mult un gadget ca şi iPhone“, potrivit acestuia.

Porsche se aventurează şi în domeniul taxiurilor zburătoare. Custom­cells, un specialist în baterii care are un joint venture cu constructorul auto, a încheiat un parte­neriat cu Lilium, un start-up în domeniul taxiurilor zburătoare, relatează Bloomberg.

Încheierea unui contract ferm cu un furnizor de baterii este un pas crucial pentru Lilium în ceea ce priveşte planul său de a lansa servicii de transport de pasageri cu un aparat de zbor de şapte locuri.

Lilium intenţionează să transporte pasageri în curse scurte între oraşe, iar în martie a anunţat că vrea să construiască ulterior un model de taxi zburător cu 16 locuri pentru a transporta pasageri în interiorul oraşelor aglomerate la preţuri competitive cu cele pentru transportul feroviar de mare viteză.

În iunie acest an, Hyundai Motor anunţa că-şi accelerează eforturile de dezvoltare de taxiuri aeriene, urmând să ofere servicii de transport cu acestea, nu doar să le comercializeze, potrivit Automotive News.

Şi alţi constructori auto, printre care Toyota, General Motors, Daimler şi Geely, dezvoltă maşini zburătoare pe cont propriu sau în colaborare cu start-up-uri.

Anul trecut, Geely anunţa de asemenea că urmează Tesla în aventura spaţială cu planuri de lansare a unei reţele proprii de sateliţi care vor face posibilă o navigare mai bună pentru maşinile autonome, potrivit Asia Nikkei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO