Business Internaţional

​Ce s-ar putea întâmpla când cel mai mare retailer online din China şi versiunea asiatică a YouTube-ului se aliază pentru un proiect de vânzări?

​Ce s-ar putea întâmpla când cel mai mare retailer...

Autor: Ştefan Stan

30.08.2014, 15:35 447

Ce s-ar putea întâmpla când cea mai mare companie de retail online din China şi echivalentul chinezesc pentru YouTube se aliază? O singură posibilitate: o formă ”extremă” de plasare de produse care încurajază utilizatorii să cumpere ceea ce poartă starurile favorite de film, scrie Bloomberg. 

Youku Tudou, o companie video din China, vrea să dezvolte o aplicaţie care recunoaşte îmbrăcămintea, mobila şi alte produse dintr-un clip video afişază linkuri în timpul filmuleţului către site-ul Alibaba, unde vor putea cumpăra produsele identice.

Reclamele care vor apărea în timpul videoclipurilor vor fi asemănătoare cu cele de pe YouTube, conform declaraţiilor lui Victor Koo, CEO Youku Tudou, numai că vor trimite vizitatorii pe site-ul retailerului partener.

Deşi ”bombardarea” clienţilor cu reclame poate nu este cea mai bună soluţie, afişarea unor link-uri sugestive în timpul filmelor poate fi o metodă foarte eficientă de promovare, subliniază Bloomberg. Reclamele online au un potenţial foarte mare în China, iar companiile pe Internet au început să investească foarte mult în acest tip de promovare.

Analiştii se aşteaptă ca listarea Alibaba la bursă să fie cea mai mare din istoria SUA. Cel mai mare retailer online din China a cumpărat deja o participaţie de 16,5% în Youku, compania video cu care va fi parteneră în proiectul de reclame. 

Pentru a demonstra cum va funcţiona vititorul serviciu de reclamă, chinezii au prezentat o aplicaţie numită Houzz, care permite utilizatorilor să vizualizeze fotografii cu diferite camere mobilate luxos şi să apese pe obiectul care îi interesează. Aplicaţia le oferă date despre acele obiecte şi unde le pot găsi de cumpărat, trimiţând pe site-uile producătorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO