Business Internaţional

Ce spera sa castige sponsorii Olimpiadei de la Beijing?

25.06.2008, 19:00 13

Printre companiile implicate direct in eveniment se numara giganti precum Adidas, Coca-Cola, McDonald's, Kodak si Volkswagen, firmele chinezesti dorind insa, la randul lor, sa fie asociate cu jocurile pe care le gazduieste tara lor, scrie BBC News.
Lenovo, China Mobile, Sinopec si Air China sunt numai cateva din firmele asiatice care incearca sa profite de aceasta ocazie.
Producatorul chinez de computere Lenovo este singura firma locala care se numara printre partenerii oficiali ai Comitetului Olimpic International in acest an, insa alte marci locale sunt parteneri ai Bocog, comitetului national care se ocupa de organizare.
"Principalul nostru obiectiv este sa ne facem cunoscuta marca", declara Alice Li Lan din cadrul Lenovo. "Beneficiul real pe care-l vom obtine din sponsorizarea Jocurilor Olimpice va fi o recunoastere sporita a Lenovo ca firma internationala in domeniul computerelor."
Lenovo spera ca cele 30.000 de seturi de echipamente destinate Jocurilor o sa faca o impresie foarte buna in randul consumatorilor. Firma va avea peste 500 de tehnicieni care vor asigura functionarea seturilor.
Producatorul de echipamente sportive Adidas, care se implica in jocurile olimpice din 1928, este hotarat sa profite de jocurile din acest an pentru a obtine o mai mare parte din piata echipamentelor sportive din China, unde concureaza puternic cu Nike.
"Jocurile de la Beijing vor servi ca platforma pentru marca Adidas pentru a deveni cea mai importanta marca sportiva din China in 2008", spune Erica Kerner, director in cadrul companiei. Actuala campanie de marketing a Adidas este cea mai ampla campanie creata si desfasurata de compania germana pe o singura piata.
Adidas se asteapta ca vanzarile grupului sa depaseasca 1 miliard de euro pana in 2010 si ca evenimentul din China sa aiba o contributie importanta in cadrul evolutiei acestora. Asteptarile partenerului IT al Comitetului Olimpic International, Atos Origin, sunt diferite de cele ale Lenovo si Adidas. Atos Origin este o companie internationala de servicii IT, cu 50.000 de angajati in 40 de tari.
"Ne folosim de Olimpiada pentru a demonstra ce putem face, pentru a arata ca putem face fata asteptarilor, cat si pentru a evidentia spectrul larg al serviciilor noastre," spune Guillaume Huard, director de marketing.
Totusi, pentru sponsori exista intotdeauna riscul unor conotatii negative legate de jocuri in urma incidentelor provocate de protestele tibetanilor impotriva tortei olimpice.
Reebok, care echipeaza 250 de participanti la Olimpiada, a decis ca sportivii cu care are contract sa nu fie disponibili pentru conferinte de presa sau interviuri individuale in timpul evenimentului. In schimb, compania intentioneaza sa utilizeze un serviciu de video news pentru intervievarea atletilor si distribuirea continutului catre organizatiile media.
Hartmut Zastrow, CEO al Sport & Markt, spune ca nu crede ca reputatia marcilor implicate va avea de suferit. "Consumatorii pot distinge intre situatiile politice ale tarilor gazda si implicarea unui sponsor intr-un eveniment sportiv international."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO