Business Internaţional

Cel mai bogat om al Chinei se luptă cu Mickey Mouse pentru inimile şi banii chinezilor

Parcul tematic Disneyland din Shanghai se va deschide luna aceasta

Parcul tematic Disneyland din Shanghai se va deschide luna aceasta

Autor: CătăIina Apostoiu

08.06.2016, 00:02 1414
În condiţiile în care Disney şi-a anunţat intrarea pe piaţa din China, Wang Jianlin, cel mai bogat om din această ţară, se pregăteşte să lupte cu Mickey Mouse pentru a câştiga inimile copiilor chinezi şi pentru banii părinţilor acestora, scrie Financial Times.

Wang Jianlin, magnat imobiliar şi preşedinte al conglomeratului chinezesc din sectorul imobiliar şi de divertisment Dalian Wanda Group, pariază că noul său parc tematic pentru copii, în care a investit 3 mi liarde de dolari, îi va atrage pe membrii nou îmbogăţiţi ai clasei de mijloc a ţării în număr mare.

Wanda City, o staţiune de divertisment care a fost deschisă la sfârşitul lunii trecute în Nanchang, sudul Chinei, contează pe capacitatea sa de a satisface gusturile locale. Printre atracţii se numără cele mai înalte şi mai lungi rollercoastere şi un mall proiectat în aşa fel încât să evoce un set de ceai chinezesc.

Între timp, Disney, cea mai mare companie de divertisment din lume, pariază la rândul său pe noul apetit al chinezilor pentru activităţi de divertisment.

Primul resort Disneyland al companiei americane din China se va deschide în Shanghai pe 16 iunie, un joint venture de 55 miliarde de yuani (8 miliarde de dolari) cu trei companii de stat.

Compania americană contează pe filmele sale de succes pentru a atrage vizitatori. Aceasta va afişa personaje recunoscute la nivel mondial, inclusiv Elsa şi Anna din Regatul de Gheaţă, pentru a atrage vizitatori din întreaga Chină, unde venitul pe cap de locuitor a crescut de 20 de ori într-o generaţie.

Wang, însă, cu o avere estimată de Forbes la 34 miliarde de dolari, spune că nu se teme de avantajul enorm al Disney legat de recunoaşterea numelui şi personajele faimoase.

“Vremurile în care Mickey Moouse şi Donald Duck făceau furori au trecut”, a declarat acesta pe postul naţional de televiziune chinez. “Un tigru nu se poate pune cu o haită de lupi-Shanghai are un Disney, în timp ce Wanda va deschide între 15 şi 20 de Wanda City-uri în întreaga Chină”.

Tiger Hou, partener la Ent Group, o firmă chineză de consultanţă în divertisment, spune că Disney are un “avantaj real” în faţa parcurilor tematice locale datorită personajelor sale faimoase.

În SUA, Disney şi Comcast, compania americană de cablu care deţine lanţul de parcuri tematice Universal, se numără printre cei mai mari jucători. Disney, însă, a majorat preţurile biletelor peste rata inflaţiei în ultimii ani, ceea ce i-ar putea îndepărta pe părinţii din clasa de mijloc. Compania se gândeşte acum să vină cu preţuri mai mici în perioadele mai puţin aglomerate.

În China, preţurile biletelor Disney sunt mai scumpe decât cele ale Wanda Park al lui Wang.

Pe lângă faptul că sunt mai accesibile, parcurile lui Wang se bazează pe capacitatea de a se adapta la cultura şi climatul local, deşi mai multe personaje Disney au fost văzute într-unul din parcurile miliardarului chinez.

Disney a anunţat că va da compania chineză în judecată după ce o femeie în costum de Albă ca Zăpada a fost zărită recent în Wanda Mall.

Analiştii spun că rivalitatea dintre cei doi giganţi ar trebui să fie profitabilă pentru ambele tabere dacă va energiza industria înfometată de bani a parcurilor tematice din China.

Deocamdată, consumatorii chinezi nu sunt dispuşi să cheltuiască prea mult pe astfel de distracţii. Aceştia cheltuiesc numai 3 dolari pe persoană anual pe parcuri tematice, comparativ cu 58 de dolari în SUA.

De asemenea, atât Disney, cât şi Wanda ar urma să beneficieze de pe urma planurilor guvernului chinez de a crea mai multe sărbători naţionale şi linii ferate de înaltă viteză, spune Reto Wilhelm, general manager al diviziei chineze al companiei de turism Thomas Cook.

Liu Zhaohui, care oferă consultanţă pentru parcuri tematice în China, estimează că 70% din parcurile tematice ale ţării se confruntă cu pierderi în principal din cauza unui management deficitar. “Avantajul Disney este că va aduce un bun management în sector”.

“Peisajul se va schimba dramatic când vor apărea pacuri tematice de calitate pentru că oferta va crea cererea”, spune Huang.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO