Business Internaţional

Cele mai valoroase branduri de ţară din lume. Cine ocupă prima poziţie în clasamentul de anul acesta şi pe ce loc se află România

Cele mai valoroase branduri de ţară din lume. Cine...

Autor: Daniela Stoican

11.12.2014, 14:34 2012

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de ţară din lume, crescând cu 7% la 19.260 de miliarde de dolari în indexul annual publicat de compania de consultanţă Brand Strategy. Valoarea brandului SUA este de trei ori mai mare decât cea a brandului Chinei, de pe locul doi, cu 6.350 miliarde de dolari, scrie The Telegraph.

„Deşi acţiunile SUA de pe scena internaţională sunt adesea puse la îndoială, iar polarizarea şi blocajul domină politica internă, deceniile de când SUA sunt prima forţă în sectorul financiar, showbiz, democraţie şi tehnologie înseamnă că SUA ar trebui să continue să domine clasamentul timp de mai mulţi ani de acum înainte”, spune David Haigh, CEO-ul Brand Finance.

Germania este pe locul trei, cu o valoare de 4.360 miliarde de dolari. Alte ţări europene au avut o performanţă mai slabă potrivit indexului pentru anul acesta. Rusia a pierdut 7% din valoare, ajungând la 1.170 miliarde de dolari din cauza sancţiunilor economice şi a scăderii preţului petrolului. Şi valoarea brandului Ucrainei a fost afectată, scăzând cu 37% la 80 miliarde de dolari, cea mai mare scădere de valoare a unui brand din clasament.

România este doar pe locul 48 în top, cu o valoare de 127 miliarde de dolari, în creştere cu 4% anul acesta faţă de 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO