Business Internaţional

Chinezii de la Alibaba lansează primul magazin online din SUA

Chinezii de la Alibaba lansează primul magazin online din SUA

Autor: Andra Oprescu

11.06.2014, 16:09 1184

Retailerul online Alibaba va lansa miercuri primul magazin online direct către consumator pentru SUA, grupul chinez urmărind să se extindă tot mai agresiv în afară pieţei interne, conform Financial Times.

Dezvoltarea site-ului 11 Main a fost condusă de două dintre subsidiarele din SUA deţinute în totalitate de Alibaba, cu sprijin financiar şi operaţional de la “părintele” lor, a spus managerul general al 11 Main Mike Effle.

 Platforma va funcţiona ca un spaţiu comercial similar cu centrul de cumpărături Tmall, care oferă cumpărătorilor faţade de magazin virtuale, aceştia alegându-şi propriile preţuri şi ocupându-se de propria logistică pentru aproape orice în afară de plăţi.

"11 Main s-a inspirat din experienţa creată de o stradă principală de cumpărături,” a spus Effle. "Selectăm manual...şi spunem povestea din spatele fiecărui magazin.”

Magazinul va fi cea mai importantă străpungere a pieţei americane de către Alibaba, dar nu singura. Înainte de oferta publică iniţială extrem de aşteptată care va avea loc în New York la finalul verii, gigantul a făcut o serie de investiţii majore în companiile de tehnologie din SUA cu ajutorul unei echipe proaspăt formate în Silicon Valley.

11 Main se va axa momentan pe un număr limitat de categorii, cum ar fi modă, articole pentru casă şi obiecte colecţionabile.Vânzătorii sunt în general comercianţi mici, unii care vând doar online, iar alţii cu propriile magazine reale.

La lansare site-ul va lucra exclusiv cu vânzători din SUA şi va livra doar clienţilor de aici, dar Effle nu a exclus posibilitatea ca platforma online să ajute divizia amercană a Alibaba să realizeze ceea ce liderii săi au descris ca un obiectiv principal – conectarea consumatorilor din China cu vânzători din SUA şi alte ţări.

Acesta a mai spus că site-ul nu va accepta Alipay – echivalentul Alibaba pentru PayPal şi una dintre cele mai răspândite metode de plată online în China – dar nu a exclus posibilitatea ca aceasta să fie acceptată în viitor.

Lansarea 11 Main a fost realizată sub conducerea subsidiarelor Vendio şi Auctiva, pe care Alibaba le-a achiziţionat în 2010 cu intenţia de a lansa un serviciu dedicat proprietarilor de afaceri. Planurile s-au schimbat între timp şi împreună au dezvoltat 11 Main, conform spuselor lui Effle.

Recent, Alibaba a făcut o serie de investiţii majore în grupuri tehnologice din SUA.

În aprilie a participat la o strângere de fonduri de 250 de milioane $ pentru o aplicaţie numită Lyft. Cu o lună în urmă făcuse cea mai mare investiţie în SUA - în valoare de 215 milioane de $ - în Tango, o aplicaţie de chat, ducând valoarea acestui grup la 1 miliard de $.

 
AFACERI DE LA ZERO