Business Internaţional

Clubhouse pe Android: Una dintre cele mai populare platforme audio din ultimul an se extinde şi speră că va capta atenţia din nou

Între timp, numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat în România în ultimele două luni, ajungându-se la peste 255.000 de instalări

Între timp, numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat în România în ultimele două luni, ajungându-se la peste 255.000 de instalări

Autor: Eduard Ivanovici

10.05.2021, 12:05 204

Platforma audio Clubhouse s-a lansat oficial pe Android, după ce a fost disponibilă în ultimul an numai pe iOS. Versiunea beta a aplicaţiei va putea fi accesată iniţial doar de utilizatorii din Statele Unite, potrivit Reuters.

Aplicaţia, care a câştigat popularitate datorită unor personalităţi precum şeful Tesla Elon Musk şi fostul CEO Microsoft Steve Ballmer a provocat o serie de imitatori în rândul startup-urilor şi marilor rivali din SUA, cum ar fi Twitter şi Facebook.

Până acum, platforma a putut fi accesată numai de utilizatorii dispozitivelor Apple, fiind valabilă prin intermediul unei invitaţii. În China, invitaţiile erau atât de căutate la un moment dat, încât au ajuns să fie vândute în cadrul unor licitaţii online, fiind disponibile şi pe Idle Fish, piaţa second-hand din cadrul retailerului Alibaba.

Totuşi, descărcările aplicaţiei – un factor important de popularitate – s-au prăbuşit în ultimele luni. De la 9,6 milioane de instalări în februarie, Clubhouse a ajuns la 2,7 milioane în martie şi 900.000 de descărcări în aprilie, spune grupul de analiză Sensor Tower.

Declinul a ridicat semne de întrebare cu privire la viabilitatea pe termen lung a companiei, analiştii crezând că succesul aplicaţiei se datorează faptului că oamenii au petrecut tot mai mult timp în casă pe timpul pandemiei.

Însp lansarea pe dispozitivele Android vizează un număr extrem de mare de utilizatori la nivel mondial, procesele de extindere în afara SUA urmând să aibă loc în următoarele săptămâni.

Conform unor surse citate de Bloomberg, gigantul american Twitter a încercat să cumpere Clubhouse pentru o sumă estimată la 4 miliarde de dolari, în ciuda faptului că reţeaua de socializare deţine un produs similar cu cel oferit de Clubhouse – Spaces, o funcţie de tip chatroom care a fost acceptată de o bună parte din utilizatori în ultimele luni.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO