Business Internaţional

Comisia Europeană şi giganţii media anunţă codul de conduită: Combaterea incitării la ură în Online

Comisia Europeană şi giganţii media anunţă codul de...

Autor: Mediafax

01.06.2016, 14:13 899

Comisia şi companiile informatice Facebook, Twitter şi YouTube dezvăluie astăzi publicului un cod de conduită care conţine o serie de angajamente de combatere a propagării discursurilor ilegale de incitare la ură în mediul online din Europa.

Companiile informatice sprijină Comisia Europeană şi statele membre ale UE în efortul acestora de a răspunde provocării de a se asigura că platformele online nu oferă oportunităţi de propagare virală a discursurilor online ilegale de incitare la ură. Acestea au, împreună cu alte platforme şi societăţi care gestionează reţele de socializare, responsabilitatea colectivă şi mândria de a promova şi a facilita libertatea de exprimare în tot mediul online. Comisia şi companiile informatice recunosc însă că propagarea discursurilor online ilegale de incitare la ură au efecte negative nu doar asupra grupurilor sau persoanelor pe care le vizează, ci şi asupra celor care promovează libertatea, toleranţa şi nediscriminarea în societăţile noastre deschise. În plus, au efect de inhibare a discursurilor democratice pe platformele online.

Pentru a preveni propagarea discursurilor ilegale de incitare la ură, este esenţial să se asigure faptul că legile naţionale relevante de transpunere a Deciziei-cadru a Consiliului privind combaterea rasismului şi a xenofobiei sunt puse în aplicare pe deplin de către statele membre atât în mediul online, cât şi în afara acestuia. Aplicarea eficace a dispoziţiilor care incriminează discursul de incitare la ură depinde de existenţa unui sistem solid de asigurare a respectării sancţiunilor penale impuse autorilor individuali ai discursurilor de incitare la ură, dar trebuie totodată completată cu acţiuni prin care să se asigure că, în urma primirii unei notificări valabile, intermediarii online şi platformele de comunicare socială analizează rapid, într-un interval de timp adecvat, discursurile online ilegale de incitare la ură. Pentru a fi considerată valabilă în acest sens, o notificare trebuie să fie suficient de precisă şi să fie justificată în mod adecvat.

Vĕra Jourová, comisarul UE pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a declarat: „Recentele atacuri teroriste ne-au reamintit cât de urgent este să facem ceva în privinţa discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online. Reţelele de socializare constituie, din nefericire, unul dintre instrumentele folosite de grupurile teroriste pentru radicalizarea tinerilor adepţi şi de rasişti pentru răspândirea violenţei şi a urii. Acest acord este un important pas înainte în eforturile depuse pentru ca internetul să rămână un loc de exprimare liberă şi democratică, în care valorile şi legile europene sunt respectate. Salut angajamentul companiilor informatice mondiale de a analiza în mai puţin de 24 de ore majoritatea notificărilor valabile de eliminare a discursurilor online ilegale de incitare la ură şi de a elimina un astfel de conţinut sau de a dezactiva accesul la acesta, dacă este necesar.”

Karen White, şefa direcţiei Public Policy for Europe din cadrul companiei Twitter, a precizat: „Nu tolerăm comportamentele ostile pe Twitter şi vom continua să atacăm frontal această problemă, împreună cu partenerii noştri din sector şi din societatea civilă. Ne menţinem angajamentul de a lăsa tweeturile să curgă. Dar există o deosebire clară între libertatea de exprimare şi comportamentele care incită la violenţă şi la ură. Sancţionăm comportamentele ostile care încalcă regulile platformei Twitter şi în acelaşi timp valorificăm capacitatea incredibilă a acestei platforme de a răspândi mesajele pozitive, de a contesta prejudecăţile şi de a combate cauzele profunde ale intoleranţei. Aşteptăm cu interes viitoarele dialoguri constructive pe această temă între Comisia Europeană, statele membre, partenerii noştri din societatea civilă şi confraţii noştri din sectorul tehnologic.”

Lie Junius, şefa direcţiei Public Policy and Government Relations din cadrul companiei Google, a afirmat: „Ne-am angajat să acordăm oamenilor acces la informaţii prin serviciile noastre, dar întotdeauna am interzis discursurile ilegale de incitare la ură pe platformele noastre. Dispunem de sisteme eficiente pentru analizarea notificărilor valabile în mai puţin de 24 de ore şi pentru eliminarea conţinutului ilegal. Suntem încântaţi să lucrăm cu Comisia la elaborarea unor soluţii de coreglementare şi autoreglementare pentru combaterea discursurilor de incitare la ură în mediul online.”

Monika Bickert, şefa direcţiei Global Policy Management din cadrul companiei Facebook, a declarat:

„Salutăm anunţul făcut astăzi şi ocazia de a continua să lucrăm alături de Comisie şi de sectorul tehnologic în sens larg pentru combaterea discursurilor de incitare la ură. Cu un număr de 1,6 miliarde

de utilizatori în toată lumea, ne străduim să păstrăm echilibrul între a permite oamenilor să se exprime şi a asigura un mediu de respect. După cum am precizat în standardele noastre aplicabile comunităţii utilizatorilor, pe Facebook nu sunt permise discursurile de incitare la ură. Îi îndemnăm pe oameni să facă uz de instrumentele noastre de raportare dacă dau peste vreun conţinut care, în opinia lor, încalcă standardele noastre, pentru ca noi să putem investiga. Echipele noastre din întreaga lume analizează aceste rapoarte zi şi noapte şi iau măsuri rapide.”

John Frank, vicepreşedinte al EU Government Affairs în cadrul companiei Microsoft, a adăugat:

„Politeţea şi libertatea de exprimare sunt valori esenţiale în compania noastră, aşa că politica noastră interzice îndemnurile la violenţă şi la ură în serviciile pentru consumatori găzduite de Microsoft. De curând am anunţat măsuri suplimentare prin care interzicem clar publicarea de conţinut terorist. Vom continua să le oferim utilizatorilor un mod de a ne semnala cazurile care, în opinia lor, încalcă regulile noastre. Însuşirea codului de conduită reconfirmă angajamentul nostru faţă de această problemă importantă.”

Companiile informatice subliniază şi faptul că obiectivul prezentului cod de conduită este de a orienta propriile activităţi şi de a face schimb de bune practici cu alte companii din domeniul internetului şi cu alte platforme şi operatori de reţele de socializare.

Codul de conduită cuprinde, printre altele, următoarele angajamente publice:

- companiile informatice, asumându-şi un rol de lider în combaterea propagării discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online, au convenit cu Comisia Europeană asupra unui cod de conduită, care prevede următoarele angajamente
publice:

- Companiile informatice se angajează să instituie proceduri clare şi eficace de examinare a notificărilor privind discursurile online ilegale de incitare la ură publicate pe platformele lor, astfel încât să poată elimina sau bloca accesul la un astfel de conţinut. Companiile informatice se angajează să instituie reguli sau orientări pentru comunitatea utilizatorilor prin care să clarifice faptul că interzic promovarea incitării la violenţă şi comportamentul ostil.

- Companiile informatice se angajează să revizuiască în mai puţin de 24 de ore majoritatea notificărilor valabile de eliminare a discursurilor online ilegale de incitare la ură şi să elimine un astfel de conţinut sau să dezactiveze accesul la acesta, dacă este necesar.

- În plus, companiile informatice se angajează să îşi educe şi sensibilizeze utilizatorii cu privire la tipurile de conţinut care nu sunt permise conform regulilor lor şi orientărilor pentru comunitatea utilizatorilor. Sistemul de notificare ar putea servi drept instrument în acest sens.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO