Business Internaţional

Companiile britanice taie masiv din bugetele de publicitate

16.10.2008, 15:05 20

Viitorul pietei publicitare din Marea Britanie este din ce in ce mai sumbru, pe fondul veniturilor ce au atins un nivel minim record in al treilea trimestru al lui 2008, scrie Financial Times.

Studiile realizate de Billetts Media Monitoring, divizie a Ebquity, indica faptul ca cheltuielile cu publicitatea au scazut cu 1% in trimestrul trei fata de perioada similara din anul precedent, preturile publicitatii televizate atingand cel mai mic nivel din ultimii 15 ani.
"Cumpararea unei reclame la televizor are cam aceleasi costuri ca in 1992 (in cifre absolute)", a afirmat Nick Manning, COO la Ebquity si fost presedinte executiv al OMD, una dintre cele mai importante agentii media.
Raportul trimestrial Bellwether, realizat de The Institute of Practitioners in Advertising, a denuntat de asemenea cele mai mari diminuari ale bugetelor de marketing din istoria de noua ani a sondajului. Doar 13% din totalul companiilor britanice au anuntat o crestere a bugetelor de publicitate, 35% din companii reducandu-si cheltuielile de publicitate. Acesta este al patrulea trimestru consecutiv in care s-au inregistrat evolutii negative in acest sector.
ITV, cel mai mare broadcaster comercial din Marea Britanie, a experimentat o luna destul de proasta, insa preconizeaza ca reducerile din urmatoarele doua luni vor fi mai putin vizibile comparativ cu perioada similara din 2007, potrivit conducerii executive al departamentului de publicitate. Studiul efectuat de Ebquity a relevat ca domeniile cu cele mai mari reduceri in ceea ce priveste bugetele de publicitate sunt sectorul financiar, auto si al utilitatilor. Pe de alta parte, companiile de medicamente si de divertisment au inregistrat cele mai pronuntate cresteri ale bugetelor rezevate publicitatii.
Gigantul Procter & Gamble a efectuat cele mai semnificative diminuari, reducandu-si bugetul cu 16,1 mil. lire sterline (20,7 mil. euro) intre iunie si august. Aviva, care parcurge un proces de restructurare a unei mari parti a produselor de asigurare, si-a injumatatit cheltuielile cu 10,3 mil. lire sterline (13,2 mil. euro). De asemenea, Royal Bank of Scotland si-a micsorat bugetul cu 5,9 mil. lire sterline (7,6 mil. euro), acest demers reflectand in parte planul de vanzare a diviziei de asigurari. Sectorul financiar si-a redus cheltuielile de publicitate cu 11%. De altfel, si companiile de telecomunicatii Vodafone, France Telecom si British Telecom s-au numarat printre actorii economici care au taiat din bugetele de publicitate.
Veniturile totale obtinute din publicitatea televizata au scazut cu 16,8% in septembrie, ajungand la 286 mil. lire sterline (367 mil. euro), insa cresterea audientei cu 10% a consemnat o atenuare a preturilor de publicitate cu 25%. "Se vede doar varful icebergului, deci doar o mica parte din implicatii", a afirmat oficialul de la Ebquity, Nick Manning. "Situatia s-a agravat incepand cu luna august". Ebquity preconizeaza in octombrie o reducere cu 6,8% a veniturilor din industria TV, 9,1% in noiembrie si 6,4% in decembrie.
Rupert Howell, director comercial al ITV, a declarat ca sustine acuratetea cifrelor furnizate de Ebquity. "Publicitatea televizata din Marea Britanie este in prezent ridicol de ieftina. Intr-un interval de doar cativa ani, de la cea mai scumpa piata din Europa, am ajuns printre cele mai ieftine", a mai spus Howell.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO