Business Internaţional

Companiile franceze în România: dintre numele mari, cele mai multe fac afaceri din consumul intern

Companiile franceze în România: dintre numele mari,...

Autor: Ramona Cornea

14.07.2022, 00:05 1028

Companiile franceze s-au numă­rat printre pionierii tranziţiei României de la economie centralizată la eco­nomie de piaţă. Investitorii francezi au participat, de cele mai multe ori, cu succes la privatizările postco­mu­niste, iar acum se numără printre liderii din businessul românesc.

Companiile franceze au ajuns astfel să se instaleze în cele mai multe sectoare ale eco­nomiei, de la bănci la telecomunicaţii, de la retail la agri­cultură. Industria n-a fost nici ea oco­lită. Însă exemplele de expor­tatori sunt puţine. Cele mai multe companii cu capital francez, dintre cele mari active în România, îşi bazează afacerile pe consumul de pe piaţa românească.

Mărturie sunt retailerii: Carrefour, primul jucător de profil care a deschis un hipermarket pe piaţa locală, Cora, Auchan, Leroy Merlin, axat pe bricolaj. Dacia însă, adusă de Renault pe prima scenă a pieţei auto internaţionale, a ajuns să cotribuie cu 10% la exporturile României. Este şi în topul celor mai mari angajatori privaţi. Iar în jurul uzinelor s-a format un întreg şi variat ecosistem de afaceri care depinde de producţia de maşini.

Apoi, salariaţii instruiţi în industria auto sunt extrem de valoroşi pentru viitorul economiei. Şi Michelin este exportator. Nu demult exportata 90% din producţia de anvelope a fabricii de la Floreşti, Prahova. Decathlon tinde să urmeze tendinţa din auto: produce în România, vinde aici, dar şi exportă, spre exemplu cadre de bicicletă pentru a intra în componenţa bicicletelor asamblate în alte ţări. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO