Business Internaţional

Croaţii boicotează shoppingul acasă, dar iau cu asalt magazinele din Slovenia

Croaţii boicotează shoppingul acasă, dar iau cu asalt...

Autor: Catalina Apostoiu

09.02.2025, 21:53 966

Vinerea trecută a fost a treia la rând în care croaţii au boicotat su­permarketurile locale din cauza creş­terii dramatice a preţurilor. În ziua respectivă, ca şi cu ocazia celorlalte zile de boicot, aceştia au trecut gra­niţa şi au pus stăpânire pe magazine­le slovene. Croaţii au fost chiar în­demnaţi să-şi reducă ziua de lucru şi să treacă peste graniţă cât mai curând posibil dacă vor să mai prindă ceva pe rafturile magazinelor slovene. 

Grupul croat Halo, inspektore a lansat recent o campanie pe social media făcând apel la consumatorii croaţi să boicoteze magazinele în anumite zile de vineri. Primul boicot a avut loc pe 24 ianuarie, iar cel de-al doilea pe 31 ianuarie. 

Vinerea trecută, Halo, inspekto­re a făcut apel la cetăţeni să boico­teze magazinele care percep preţuri mari. A fost a treia vineri în care ce­tă­ţenii au fost rugaţi să nu cumpere nimic din magazine, dar nici din ca­fenele, restaurante şi benzinării, pen­tru a atrage atenţia asupra creşterilor nejustificate de preţ. 

În plus, a fost anunţat un boicot al lanţului croat de magazine Konzum timp de o săptămână, înce­pând de sâmbătă.

În săptămâna anterioară, trei lan­ţuri de magazine au fost boico­tate: Eurospin, Lidl şi dm. În plus, a fost anunţat un boicot de şapte zile pentru băuturile răcoritoare carbo­ga­zoase, apa îmbuteliată şi deter­gen­tul de spălat vase şi rufe comer­cia­lizate în toate lanţurile de retail, scrie Portfolio.

Ca urmare a acţiunilor de boicot, guvernul croat a anunţat o listă ex­tin­să de bunuri esenţiale cu preţuri pla­fo­nate. Decretul guvernului privind măsurile extraordinare legate de pre­ţuri a intrat în vigoare vineri, stabi­lind o îngheţare a acestora pentru şap­tezeci de bunuri şi impunând sanc­ţiuni mai severe magazinelor care încalcă prevederile, potrivit cotidianului croat Jurarnji List.

Odată cu anunţarea listei, guver­nul croat a impus magazinelor trei condiţii. În magazinele mai mari de 400 de metri pătraţi, trebuie prevăzu­tă o secţiune separată pentru pro­du­sele cu preţ limitat. Trebuie selectat câte un produs din fiecare categorie de produse inclusă pe lista articolelor cu preţ limitat. Clienţii trebuie de ase­menea să fie informaţi despre pro­dusele cu preţuri limitate într-un loc şi într-un mod clar vizibil în magazine.

Pentru ignorarea condiţiilor sau încălcarea regulilor, inspectorii pot aplica amenzi, acestea putând varia între 3.000 şi 30.000 de euro. 

În Croaţia a apărut de asemenea întrebarea dacă va fi lansat un boicot şi în sectorul turismului, scrie Total Croatia News.

Croaţia este o destinaţie turistic atractivă, însă a deveni extrem de scumpă. Apare astfel întrebarea dacă croaţii îşi vor mai putea permite multă vreme să-şi petreacă vacanţele de vară în propria ţară. 

Ministrul croat al turismului Tonci Glavina a declarat însă că nu se pune problema unui astfel de boicot. Acesta se aşteaptă ca preţurile să stagneze în sectorul turismului în acest an, neexcluzând posibilitatea ca acestea chiar să scadă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF HR TRENDS