Business Internaţional

Cum a ajuns gigantul francez de lux Kering să sufere profund din cauza dependenţei de Gucci

Cum a ajuns gigantul francez de lux Kering să sufere...

Autor: Catalina Apostoiu

17.06.2025, 00:05 198

Grupul francez din dome­niul luxului Kering se confruntă cu probleme majore, generate în special de marca sa de bază Gucci.

Din cau­za unei încetiniri recente consemnate pe piaţa din China şi schimbării pre­ferenţelor consuma­torilor, Gucci tre­ce printr-o adevă­rată criză, cu impact asupra vânză­rilor şi valorii sale de piaţă.

Suferinţa mărcii se reflectă asu­pra performanţei financiare gene­rale a Kering, cu un declin notabil al vânzărilor şi preţului acţiunilor gi­gan­tului de lux. Acesta a acumulat de asemenea datorii în creştere în urma unei serii de achiziţii menite să-i reducă dependenţa de Gucci.

Cu criza de la Gucci adâncindu-se, vânzările de pe primul trimestru ale Kering au scăzut peste aşteptări, notează Reuters. Veniturile grupului au fost cu 14% mai mici în termeni anuali, declinul fiind determinat de o scădere semnificativă, de 25%, a vânzărilor Gucci.

Grupul a închis 25 de magazine până acum în acest an, ca parte a planului de eliminare a aproximativ 50 de unităţi neperformante. Sub presiune după o serie de avertis­mente privitoare la profit având legătură cu problemele Gucci, acţiu­nile Kering au pierdut peste 60% din martie 2024.

În încercarea de a reduce depen­denţa excesivă a Kering de marca Gucci cu probleme, miliardarul francez Francois-Henri Pinault a creat o altă problemă, în condiţiile în care o serie de achiziţii au adus la acumularea unui munte de datorii chiar în contextul în care industria luxului ca întreg a intrat într-o perioadă prelungită de declin.

Datoriile respective devin din ce în ce mai dificil de gestionat pe fon­dul scăderii acţiunilor grupului şi cu ameninţările preşedintelui Trump cu tarife spulberând speranţele într-o revenire a sectorului, iar acestea apa­să asupra Kering în condiţiile în care acesta concurează cu rivali ce dispun de lichidităţi din abundenţă.

În aceste condiţii, Kering încear­că să-şi reducă costurile şi să vândă participaţii într-o serie de proprietăţi. De asemenea, grupul caută ajutorul unui manager italian, Luca de Meo, CEO-ul Renault. Kering urmează să-l numească pe Luca de Meo drept următorul său CEO, potrivit Bloomberg.

Luca de Meo va fi desemnat în această poziţie în zilele următoare, surse familiare cu situaţia au declarat pentru Bloomberg, confirmând un raport al Le Figaro. Mişcarea urmează speculaţiilor că Kering analizează divizarea rolurilor de CEO şi preşedinte, ambele deţinute în prezent de Francois-Henri Pinault.

Reprezentanţii Renault au anunţat că De Meo şi-a depus demisia şi va părăsi constructorul auto pe 15 iulie. Boardul Renault a început căutarea unui nou CEO, au adăugat aceştia.

Alegerea lui De Meo este „un pas în direcţia corectă“, arată Luca Solca, analist la Bernstein. Rămâne de văzut dacă acesta va fi la fel de eficient ca în industria auto, adaugă acesta.

În urma anunţului privitor la desemnarea lui Luca de Meo, acţiunile Kering au urcat cu 10%, potrivit Reuters.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels