Business Internaţional

Cum a construit Jeff Bezos Amazon GO, primul magazin alimentar fără casieri

Cum a construit Jeff Bezos Amazon GO, primul magazin...

Autor: Robert Manea

28.07.2019, 11:00 1917

Amazon Go este primul concept de magazin alimentar fără casieri, dezvoltat constant în ultimii ani de gigantul american fondat de Jeff Bezos, potrivit Bloomberg.

Din 2017, după ce compania Amazon a descoperit o modalitate nouă ce facilitează cumpărăturile, oamenii din USA îşi pot achiziţiona produsele fără a mai apela la casieri.

Amazon este cea mai mare companie americană de comerţ online cu o cifră de afaceri de peste 200 miliarde de dolari. Jeff Bezos este fondatorul acestei companii încă din anul 1994, cu sediul în Seattle, Washington.

„Ne-ar plăcea, dar numai dacă putem avea o idee cu adevărat diferită”, a răspuns Jeff Bezos de fiecare dată când analiştii şi investitorii întreabau dacă Amazon ar putea deschide un magazin offline.

În toamna anului 2015, directorii executivi ai Amazon au pus bazele unui proiect top-secret pentru a revoluţiona magazinele de tip alimentar. Acest proiect constă în închirierea unui depozit cu o suprafaţă de 15,000 de mp, amenajat cu pereţi de placaj, rafturi şi turnichete ce folosesc inteligenţa artificială.

Bezos l-a inclus în proiectul top-secret pe Steve Kessel, un vicepreşedinte care se ocupa cu dezvoltarea companiei în industria cărţilor electronice. Gianna Puerini, cea care supraveghea site-ul Amazon a fost inclusă în acest proiect de către Kessel.

Datorită faptului că acest proiect a fost strict secret chiar şi pentru angajaţii Amazon, una dintre sarcinile lui Puerini a fost să selecteze un nume de cod atât de plictisitor încat să nu atragă atenţia. În următorii ani, echipa a lucrat sub numele de IHM sau „inventory health management (n.r: gestiunea sănătoasă a inventarului)”.

Rezultatul acestui proiect este un supermarket ce se bazează pe inteligenţa artificială. Bezos spune că prin intermediul inteligenţei artificiale clienţii primesc un indentificator digital prin prisma căruia sunt urmăriţi în timpul vizitei.

 În fiecare colţ al magazinului sunt amplasate mai multe camere video pentru urmărirea clientului prin fiecare cadru. Software-ul decide ce articole au fost selectate folosind senzorii de adâncime ai camerei video şi senzorii de greutate de pe rafturi. Dacă software-ul pierde evidenţa unei persoane, acesta utilizează aspectul, traiectoria şi alte mecanisme pentru a-şi da seama cine e.

 În continuare, camerele de pe raft verifică când un client returnează un produs. Atunci personalul primeşte o notificare pentru a reamenaja produsul. Din momentul în care clienţii părăsesc magazinul, software-ul le facturează pe cardul lor de credit. Dacă apar probleme, sistemul trimite factura unui angajat pentru a o verifica.

 Amazon Go se promovează printr-o gamă diversificată de produse, astfel încât clienţii pot achiziţiona dulciuri şi snacksuri, sandvişuri, băuturi, sushi, salate, chiar şi baterii sau alte produse.

 Proiectul pilot al magazinului Amazon Go s-a deschis pentru angajaţi în Decembrie 2016, dar pană la deschiderea publică a avut o întarziere de 12 luni. Motivul întârzierilor a fost sistemul care întâmpina probleme – când intrau mai mult de 20 de clienţi simultan în magazin acesta se bloca.

Paisprezece magazine Amazon Go au fost deschise în decursul a patru ani, în următoarele state: Chicago, New York, San Francisco si Seattle.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO