Business Internaţional

Cum ajută adăposturile antibombă ucrainene un producător vital de componente auto să aprovizioneze în continuare giganţi ca VW şi BMW

Livrările cu camionul aproape au revenit la normal, după ce subcontractorii au recrutat şoferi cu vârste de peste 60 de ani. Pentru a evita o nouă închidere, Leoni îşi creşte producţia din alte locaţii.

Livrările cu camionul aproape au revenit la normal, după ce subcontractorii au recrutat şoferi cu vârste de peste 60 de ani. Pentru a evita o nouă închidere, Leoni îşi creşte producţia din alte locaţii.

Autor: Catalina Apostoiu

11.05.2022, 00:05 963

Leoni, un furnizor cheie al industriei auto, a fost obligat să-şi modifice rapid modul în care-şi desfăşoară operaţiunile din Ucraina pentru a se adapta la realitatea războiului, scrie Bloomberg.

Iniţial, continuarea activităţilor de producţie la cele două fabrici din Strîi şi Kolomîia din vestul Ucrainei, unde Leoni are 7.000 de angajaţi, a părut imposibilă. Drept urmare, Leoni şi-a trimis toţi angajaţii acasă. Decizia s-a simţit rapid la nivelul întregii industrii, clienţi ca VW şi BMW fiind obligaţi să-şi suspende la rândul lor temporar producţia de maşini.

Mai apoi, însă, angajaţii din Ucraina, temându-se că şi-ar putea pierde definitiv locurile de muncă, au cerut să revină la muncă, venind cu un plan de revitalizare a operaţiunilor. În afară de evidentul aspect al siguranţei, logistica s-a dovedit a fi o problemă. Multe componente folosite în fabricile companiei sunt importate din Europa de vest, SUA şi China.

Dar iniţial, camioanele din UE nu au putut intra. Iar mulţi şoferi ucraineni de camion nu-şi puteau părăsi ţara prin lege. Atunci, managementul local al Leoni a recrutat femei din forţa sa de muncă dispuse să conducă camioane de 40 de tone peste graniţe şi înapoi la fabrici.

O altă problemă a fost legată de găsirea de spaţiu pentru adăposturile antibombă. Unele din cele din apropiere s-au dovedit a fi inundate şi a trebuit să fie secate cu ajutorul unor echipamente aduse din Germania.

Pe la începutul lunii martie, Leoni şi-a putut relua producţia cu un singur schimb. Există acum unele ajustări notabile ale rutinei de dinaintea războiului. Muncitorii îşi ţin bunurile personale la liniile de producţie pentru a putea fi evacuaţi mai rapid. La adăposturi pot ajunge în mai puţin de 15 minute, iar angajaţii se întorc la muncă după ce sirenele se opresc.

Leoni a reintrodus şi un schimb de noapte. Deşi întreruperile provocate de sirene sunt la ordinea zilei, producţia aproape a revenit la nivelurile de dinaintea războiului în zilele mai calme.

Revenirea la muncă rămâne voluntară, iar angajaţii care preferă să nu se întoarcă sunt plătiţi în continuare, potrivit companiei. Leoni spune că a pierdut mai puţin de 10% din forţa sa iniţial de muncă din Ucraina.

Livrările cu camionul aproape au revenit la normal, după ce subcontractorii au recrutat şoferi cu vârste de peste 60 de ani. Pentru a evita o nouă închidere, Leoni îşi creşte producţia din alte locaţii.

„Trebuie să vedem de la zi la zi ce e posibil“, arată CEO-ul companiei, Aldo Kamper.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO