Business Internaţional

Cum se împarte publicitatea online la nivel mondial. Care platformă de socializare are cel mai mare potenţial

Cum se împarte publicitatea online la nivel mondial....

Autor: Ştefan Stan

21.09.2014, 12:55 882

Cea mai mare cotă de piaţă din publicitatea online o deţine Google, cu 32,4% din totalul industriei, urmat de departe de Facebook, cu 8% şi Microsoft, cu 2,9%, scrie Financial Times.

Topul este completat de Yahoo, care deţine 2,4% din piaţă, IAC, cu 1%, AOL, cu 0,9%, Twitter, cu 0,8% şi Amazon, cu 0,7%.

Odată cu apariţia unor produse noi pe Twitter, precum reclamele video şi butonul ”cumpără”, compania a ”prins aripi” şi a reuşit să crească puternic în ultima perioadă, preţul acţiunilor ridicându-se cu până la 50% în ultimele trei luni, potrivit FT.

Twitter aşteapta ca veniturile companiei să se dubleze anul acesta şi să totalizeze 1,4 miliarde de dolari.

Potenţialul de creştere în industrie este foarte ridicat. Publicitatea online se va ridica la 140 de miliarde de dolari la nivel mondial în acest an. Twitter a reuşit momentan să cucerească mai puţin de 1% din piaţă, dominată de giganţi precum Google, care deţine 32,4%, sau Facebook, care deţine 8%.

Totuşi, Twitter este încă mic faţă de rivali: are o cincime din numărul de utilizatori pe care îl are Facebook, şi nici nici nu creşte cu aceeaşi repeziciune, iar venitul este de 40 de ori mai mic decât Google.

Advertiserii sunt foarte interesaţi de expunere pe social media, aşa că orice platformă care ar putea fi monetizată este binevenită, iar adiţia noilor tipuri de reclame şi posibilităţi de achiziţionare de pe Twitter se traduce în creşterea puternică a veniturilor companiei.

Twitter ar trebui să se axeze mai mult pe punctele forte pe care le are, în special pe evenimente live. În timpul Cupei Mondiale de fotbal au fost peste 4,4 miliarde de accesări pe Twitter, în condiţiile în care evenimentele erau comentate în timp real.

Noul CFO Twitter, Anthony Noto, s-a alăturat recent echipei după ce a plecat de la Goldman Sachs. Entuziasmul pieţei şi cele mai recente date pentru Twitter îi conferă mult spaţiu de manevră şi multe posibilităţi de creştere. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO