Business Internaţional

Curtea Supremă a Statelor Unite ia în considerare blocarea mărcii Booking.com

Curtea Supremă a Statelor Unite ia în considerare...

Autor: Laura Albu

09.11.2019, 12:37 299

Curtea Supremă a Statelor Unite a fost de acord să ia în considerare solicitarea unei agenţii federale de a împiedica popularul site de rezervări Booking.com, o unitate a Booking Holdings, de a marca numele site-ului, susţinând că este prea generic pentru a merita protecţie legală, potrivit Reuters.

Justiţia se va confrunta cu o contestaţie din partea Oficiului de Brevete şi Mărci al Statelor Unite, prin decizia instanţei inferioare care permite marca, deoarece prin adăugarea „.com” la cuvântul generic „booking” s-a realizat eligibilitatea mărcii.

Serviciul de rezervări online, cu sediul în Amsterdam, a început să-şi folosească numele la nivel global în 2006 şi a depus mai multe cereri de marcă în 2011 şi 2012.

Un tribunal al Oficiului de Brevete şi Mărci în 2016 a respins aceste cereri, spunând că Booking.com se referă generic la sensul comun al rezervării de cazare şi de transport şi nu poate fi utilizat exclusiv printr-o înregistrare federală a mărcii.

În conformitate cu legislaţia americană, pot fi înregistrate numai mărci care se disting printr-un anumit produs sau serviciu faţă de altele de pe piaţă.

Agenţia a menţionat că instanţele federale au respins mărcile comerciale pentru alte nume similare, cum ar fi hoteluri.com şi avocaţi.com.

Booking.com a făcut apel, prezentând un sondaj care a arătat că 74% dintre consumatori au identificat Booking.com drept nume de marcă. Curtea de Apel Nr. 4 din Richmond, Virginia, s-a confruntat cu compania în februarie anul trecut, deoarece numele în ansamblu este înţeles de public ca făcând referire la o afacere.

Compania, solicitând Curţii Supreme să permită pronunţarea hotărârii din Circuitul 4, s-a definit „unul dintre cele mai cunoscute servicii de călătorie şi cazare din Statele Unite”.

Apelând la Curtea Supremă, Oficiul pentru Brevete şi Mărci a spus că adăugarea „.com” la un cuvânt generic nu îl face distinctiv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO