Business Internaţional

De ce generaţia Millennials nu mănâncă dimineaţa cereale cu lapte, dar preferă să stea la coadă la o covrigărie

De ce generaţia Millennials nu mănâncă dimineaţa...

Autor: Lorena Cornea

05.09.2016, 11:00 3283

Termenul „Millennial” se regăseşte din ce în ce mai des pe buzele generaţiei vechi, iar aproape de fiecare dată este urmat de un reproş sau o acuză asupra tineretului. Iar tineretul s-a săturat de asta cu vârf şi-ndesat.

De când suntem mici, părinţii ne învaţă că trebuie să ne facem viaţa astfel încât să ne fie bine: să mâncăm ce ne place, să iubim cum ne place, să trăim cum ne place. Cu toate acestea, lumea înconjurătoare descurajează astăzi orice tentativă de originalitate în modul de viaţă, iar orice personaj care încearcă să ofere vieţii lui o culoare proprie este automat transformat „într-unul din-ăia”.

Generaţia millennials doarme ziua şi inventează noaptea, mănâncă organic şi câştigă puţin, lansează trend-uri şi reinventează moda universală. Preferinţele nu se bazează numai pe contextul cultural în care au fost născuţi, ci şi pe faptul că zi de zi, taxele cresc, viaţa devine mai scumpă şi nimeni nu vrea angajaţi fără experienţă. Interesele sunt altele - contează foarte mult reţelele de socializare, iar mai nou au devenit unelte indispensabile în viaţa tinerilor.

Studenţilor le este mai uşor să îşi transmită, de exemplu, materiale şi cursuri prin Facebook decât să se deplaseze din Regie până la Georgescu din Titan, care e singurul care le are scrise. Un millennial va alege întotdeauna metroul în loc de taxi când este posibil, iar când nu este posibil, va apela la Uber.

Deci, întrebarea este: un millennial va folosi, de exemplu, BlaBla Car (serviciu de ride-sharing) pentru că este dedicat mediului înconjurător şi îi place să împartă o maşină cu alţi patru oameni transpiraţi în drum spre mare, sau pentru că nu are încă acces la banii necesari pentru a-şi cumpăra propria maşină?

Într-un articol din februarie, Business Insider îi blama pe millennials pentru că nu mănâncă cereale la micul-dejun. Aparent, potrivit unui sondaj de opinie, 40% dintre tineri au spus că nu mănâncă cereale cu lapte dimineaţa pentru că ar trebui să spele vasele după, aşa că mai degrabă ar sta la coadă la brutărie pentru un covrig cu cremwurst decât să se murdărească pe mâini.

În martie, The Washington Post descoperea că millennials nu folosesc şerveţele şi prosoape de hârtie, ci aproape doar prosoape de hârtie. Dar niciunul dintre articole nu menţionează că generaţia millennials este prima care chiar se bucură viaţă - pentru că standardele tinerilor sunt mai scăzute în ceea ce priveşte ziua de mâine. Şi, în plus, prosoapele de hârtie fac o treabă cel puţin la fel de bună ca şerveţelele, iar millennialul apucă şi să economisească cei doi lei pe care îi dă pe un pachet de şerveţele - la şapte-opt pachete de şerveţele economisite, şi-a scos pachetul de ţigări.

Mass media a decis că generaţia millennials strică industrii. Tineretul nu cumpără maşini, tineretul cumpără mai puţin pe credit şi tot tineretul face sex fără verighetă pe deget. Toate titlurile spun „millennialii distrug industria X”, dar nu ar fi oare mai corect să scrie „millennialii nu au bani pentru aşa ceva”?

Cei născuţi după război susţin mass media în acuzaţiile asupra millennials, sub pretexte de genul „noi stăteam la cozi la ouă şi lapte, iar vouă vă e lene să vă spălaţi farfuria.” Nimic mai adevărat, dar generaţia ceauşistă trebuie să înţeleagă că vremurile s-au schimbat, tehnologia preia conducerea din ce în ce mai tare pe zi ce trece, iar tânărul absolvent de facultate nici nu îşi poate găsi o slujbă, pentru că nu are cei doi ani experienţă de la slujba pe care nu a obţinut-o înainte, pentru că nu a avut trei ani experienţă pentru slujba anterioară...

                                                                                                                                                                                         

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO