Succesul de care se bucură la nivel mondial brandurile italiene de fashion, alimente şi maşini sport a dovedit de mult că firmele ţării au puţine egale când vine vorba de marketing extern, însă politicienii, bancherii centrali şi elita ţării sunt de acord că Italia nu-şi poate atinge potenţialul maxim până nu va convinge mai mulţi dintre cetăţenii săi să caute să se angajeze, scrie Bloomberg.
Italia are una dintre cele mai scăzute rate ale participării la forţa de muncă din Europa, iar tendinţele demografice nu vor duce probabil la vreo îmbunătăţire. Numărul italienilor cu vârste cuprinse între 15 şi 64 de ani este aşteptat să scadă cu 5 milioane în următorii 15 ani, cu mulţi dintre cei care rămân trăind în sudul dezavantajat economic al ţării.
Cu siguranţă, şi alte ţări s-au confruntat cu probleme majore legate de forţa de muncă în timpul pandemiei. Italia însă se confruntă cu probleme structurale unice, subliniază Rosamaria Bitetti, economist la Universitatea Luiss din Roma.
Mai întâi, italienii tind să petreacă mai mult timp în şcoală şi departe de un loc de muncă în parte din cauza sistemului de educaţie superioară al ţării.
Alte probleme au legătură cu o lipsă de furnizori de servicii de îngrijire a copiilor şi o populaţie în creştere de vârstnici care depine de generaţiile mai tinere.