Business Internaţional

De ce se apleacă Germania în faţa dragonului chinez? Aflată la ananghie, cea mai mare economie europeană nu-şi poate permite erodarea legăturilor cu China

De ce se apleacă Germania în faţa dragonului chinez?...

Autor: Catalina Apostoiu

14.04.2024, 21:29 4802

Volkswagen îşi va extinde facilităţile de producţie şi cercetare din provincia Anhui în condiţiile în care constructorul auto german încearcă să-şi redobândească titlul de cea mai vândută marcă auto din China, scrie Deutsche Welle.

VW va investi 2,5 miliarde de euro pentru a-şi extinde operaţiunile din China, anunţul fiind făcut pe fondul eforturilor companiei de a concura cu constructori locali pentru a evita o scădere a vânzărilor pe cea mai importantă piaţă a sa.

Evidenţiind piaţa vastă a Chinei, lanţurile de aprovizionare eficiente şi gradul de inovaţie în creştere, Anna An, preşedintă a diviziei chineze a unui alt gigant german, Henkel, arată că direcţia dezvoltării verzi din această ţară a creat numeroase puncte de creştere pentru companiile germane.

Henkel a înfiinţat un centru R&D pentru divizia sa din Shanghai în ianuarie. Anul trecut, acesta a investit 124,43 milioane de dolari pentru a construi o fabrică de adezivi în Yantai, provincia Shandong.

Iar un sondaj recent realizat de Camera Germană de Comerţ din China înaintea unei vizite a cancelarului german în această ţară arată că aproape 80% din companiile germane intenţionează să-şi continue investiţiile în China, considerând drept esenţială menţinerea competitivităţii atât pe piaţa chineză, cât şi la nivel mondial, notează China Daily.

China oferă oportunităţi substanţiale pentru progres viitor în sectoare ca bateriile EV.

De aceea companiile germane sunt dornice să-şi întărească prezenţa în această ţară, a indicat Maximilian Butek, director în cadrul Camerei.

Recent, un director al grupului de lobby al industriei auto germane VDA declara că decizia Comisiei Europene de a deschide o anchetă împotriva maşinilor electrice chineze nu a fost suficient coordonată cu Berlinul, potrivit Euractiv.

Investiţiile germane din China au urcat cu 19,8% anual în primele două luni ale acestui an. Germania este cel mai mare partener comercial din Europa al Chinei de 49 de ani, în timp ce China este cel mai mare partener comercial global al Germaniei de opt ani.

Ignorând presiunile venite din partea SUA şi UE, cancelarul german Olaf Scholz efectuează o vizită în China. Aceasta este cea mai lungă şi mai importantă vizită externă efectuată de oficialul german de la preluarea mandatului în 2021.

Cu următoarele alegeri naţionale apropiindu-se, liderul motorului economic al Europei, care întâmpină în prezent dificultăţi, are puţin timp rămas la dispoziţie pentru a veni cu un miracol.

Din păcate pentru ea, Germania are în continuare nevoie de China, scrie Politico. Pentru companii germane ca Siemens şi VW, ţara este acum un pilon al businessului lor global.

Cei mai de seamă lideri de companii din Germania îl vor însoţi pe Olaf Scholz în vizita sa în China, reflectând dependenţa continuă de a doua mare economie a lumii, conform Reuters.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO