Business Internaţional

Dezastru la compania aeriană EasyJet: Nouă milioane de clienţi au fost expuşi în urma unui atac cibernetic major

Dezastru la compania aeriană EasyJet: Nouă milioane de clienţi au fost expuşi în urma unui atac cibernetic major

Autor: Dorin Oancea

20.05.2020, 10:42 6435

Compania aeriană EasyJet a recunoscut că un „atac cibernetic extrem de sofisticat” a afectat aproximativ nouă milioane de clienţi, ale căror date, inclusiv cele ale cardurilor de credit, au fost accesate de hackeri, conform BBC. 

Compania a informat Information Commissioner's Office din Marea Britanie.

EasyJet a aflat de atac din ianuarie, dar a declarat BBC că nu a putut decât să anunţe clienţii ale căror cărţi de credit au fost furate la începutul lunii aprilie.

"Acesta a fost un atac extrem de sofisticat. A fost nevoie de timp pentru a înţelege scopul atacului şi a identifica cine a fost afectat", a declarat compania aeriană.

Datele furate ale cardurilor de credit au inclus şi codul de securitate digitală CVV aflat pe spatele cardului.

EasyJet a adăugat că informaţia a devenit publică acum pentru a avertiza cele nouă milioane de clienţi ale căror adrese de e-mail au fost furate de posibile atacuri de phishing şi că îi va anunţa pe toţi cei afectaţi până la 26 mai.

Compania nu a furnizat detalii despre natura atacului sau motivele acestuia, dar a spus că investigaţia a sugerat că hackerii vizau „proprietatea intelectuală” a companiei, mai degrabă decât informaţii legate de identitate.

AFACERI DE LA ZERO