Compania aeriană EasyJet a recunoscut că un „atac cibernetic extrem de sofisticat” a afectat aproximativ nouă milioane de clienţi, ale căror date, inclusiv cele ale cardurilor de credit, au fost accesate de hackeri, conform BBC.
Compania a informat Information Commissioner's Office din Marea Britanie.
EasyJet a aflat de atac din ianuarie, dar a declarat BBC că nu a putut decât să anunţe clienţii ale căror cărţi de credit au fost furate la începutul lunii aprilie.
"Acesta a fost un atac extrem de sofisticat. A fost nevoie de timp pentru a înţelege scopul atacului şi a identifica cine a fost afectat", a declarat compania aeriană.
Datele furate ale cardurilor de credit au inclus şi codul de securitate digitală CVV aflat pe spatele cardului.
EasyJet a adăugat că informaţia a devenit publică acum pentru a avertiza cele nouă milioane de clienţi ale căror adrese de e-mail au fost furate de posibile atacuri de phishing şi că îi va anunţa pe toţi cei afectaţi până la 26 mai.
Compania nu a furnizat detalii despre natura atacului sau motivele acestuia, dar a spus că investigaţia a sugerat că hackerii vizau „proprietatea intelectuală” a companiei, mai degrabă decât informaţii legate de identitate.