Business Internaţional

Disney nu avea nicio platformă de streaming în urmă cu trei ani. Acum, întregul model de business al companiei se învârte în jurul lor: Serviciul Disney+ numără 60 de milioane de abonaţi la aproape un an de la lansare

Disney nu avea nicio platformă de streaming în urmă cu...

Autor: Eduard Ivanovici

14.10.2020, 16:35 339

Disney a anunţat ieri o „reorganizare strategică” pentru a-şi susţine serviciile de streaming (Disney+, ESPN+ şi Hulu), compania urmând să separe procesele de creare a conţinutului şi procesele de distribuţie. Astfel, studiourile (Marvel, Lucasfilm şi Pixar, printre altele), ESPN şi divizia de entertainment (reţelele de televiziune) vor produce mai mult conţinut pentru platformele de streaming, pe lângă cinematografe şi televiziunile clasice. În plus, grupul american va crea o nouă echipă a cărei sarcină este monetizarea cât mai eficientă a conţinutului, notează Quartz.

„Vrem să îi separăm pe cei care ne creează conţinutul de echipa de comercializare”, a declarat CEO-ul Bob Chapek. În consecinţă, se vor crea mai multe filme pentru principalul serviciu de streaming al companiei, realizându-se o distanţare treptată faţă de cinematografe. Un exemplu este filmul Mulan, lansat contra cost pe Disney+.

Gigantul avansa deja în această direcţie, însă pandemia a accelerat tot mai mult tranziţia. Cinematografele şi parcurile de distracţie au suferit masiv din cauza crizei şi nu vor reveni prea curând la nivelurile înregistrate înainte de coronavirus. Totuşi, streaming-ul a rămas principala sursă de venit a companiei: Disney+ are peste 60 de milioane de abonaţi la mai puţin de un an de la lansare.

Decizia indică faptul că, deşi compania nu va renunţa în totalitate la cinematografe, viitorul ei nu se află în sălile de cinema. Grupul WarnerMedia, deţinut de AT&T, a anunţat recent o serie de mişcări menite să îmbunătăţească serviciul de streaming HBO Max. NBCUniversal a încheiat un acord cu AMC pentru a limita timpul de rulare a unui film în cinematografe pentru grăbi lansarea în mediul digital.

Mişcările au fost luate pentru a concura cu Netflix, care numără aproape 200 de milioane de abonaţi şi a raportat anul acesta cele mai mari creşteri din istorie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO