Business Internaţional

După criza monetară din 2018 şi efectele economice generate de pandemia de coronavirus, economia Turciei se află în situaţia în care PIB-ul ţării s-ar putea contracta cu până la 7% în următoarele luni

După criza monetară din 2018 şi efectele economice...

Autor: Eduard Ivanovici

06.04.2020, 13:00 223

După criza monetară din 2018, economia Turciei se afla într-o perioadă de recuperare, însă pandemia de coronavirus a pus autorităţile de la Ankara în situaţia în care trebuie să adopte tot mai multe măsuri de stimulare a mediului de afaceri, scrie Rappler.

Luni, 6 aprilie, numărul de decese cauzate de COVID-19 în Turcia era de 574, în timp ce numărul cazurilor era de peste 27.000.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a anunţat la începutul lunii martie un plan economic în valoare de 15 miliarde de dolari. Astfel, au fost reduse impozitele pentru companii şi au fost aplicate măsuri de ajutorare a persoanelor cu venituri reduse.

Liderii şi analiştii mediului de afaceri sunt de părere că măsurile adoptate de autorităţi vor avantaja business-urile din interiorul ţării, însă, în acelaşi timp, este inevitabil faptul că rata şomajului va creşte şi dezvoltarea economică va scădea.

De asemenea, industria turismului din Turcia, care oferă salariul a sute de mii de oameni, va suferi extrem de mult în urma crizei cauzate de coronavirus, chiar dacă anul trecut, veniturile din industria turismului au crescut cu 17% până la 34,5 miliarde de dolari, iar numărul de turişti a crescut cu 14% până la 52 de milioane.

Compania de cercetare Moody’s estimează că produsul inter brut (PIB) al Turciei se va contracta cu până la 7% în trimestrele 2 şi 3, în ciuda planurilor guvernamentale care vizau o creştere de 5%.

Rata şomajului din Turcia a crescut la 13,7% în 2019 de la 11% în 2018, în timp ce inflaţia era de aproximativ 12% luna trecută.

„Turcia se afla într-o poziţie mai bună decât restul ţărilor, având câteva «avantaje», inclusiv o populaţie tânără şi experienţă în timp de criză. Cererea internă este puternică, iar odată ce magazinele vor fi deschise, clienţii se vor întoarce la obiceiurile anterioare de consum”, a declarat Catagay Ozdogru, directorul executiv în cadrul celei mai mari firme de investiţii din Turcia – Esas Holding, adăugând că ţara are nevoie ca economiile vestice să fie în formă bună pentru a-şi putea reveni.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO