Business Internaţional

După Facebook, Twitter se confruntă cu furia utilizatorilor: Reţeaua de socializare a vândut date către Aleksandr Kogan, cel care a creat aplicaţia din scandalul Cambridge Analytica

După Facebook, Twitter se confruntă cu furia...

Autor: Alex Ciutacu

30.04.2018, 13:29 110

Twitter se confruntă cu furia utilizatorilor după ce publicaţia americană Bloomberg a relatat că reţeaua socială i-ar fi permis companiei lui Aleksandr Kogan accesul la postările şi datele utilizatorilor.

Kogan, care a creat un quiz de personalitate pe Facebook pentru a recolta informaţii despre utilizatori folosite mai târziu de firma de cercetare Cambridge Analytica, şi-a pus pe picioare propria firmă – Global Science Research (GSR).

GSR a primit acces la datele utilizatorilor pentru o singură zi, în 2015, potrivit Twitter.

„În 2015, GSR a avut acces pentru o singură zi la postările utilizatorilor pe o perioadă de cinci luni – din decembrie 2014, până în aprilie 2015”, a transmis Twitter. „În baza situaţiei recente, am derulat propria noastră anchetă internă şi nu am descoperit ca GSR să fi avut acces la date personale legte de utilizatorii Twitter”.

Compania a încheiat parteneriatul cu Cambridge Analytica. Twitter a transmis că GSR a plătit pentru acces în 2015.

Cu toate că reţeaua socială susţine că firma de cercetare a avut acces doar la postările utilizatorilor şi nu la datele personale ale acestora, compania va trebui să dea explicaţii, încât scandalul recent care a implicat Facebook, l-a dus pe fondatorul Mark Zuckerberg până în faţa Congresului.

Luni, la ora 13.30, acţiunile Twitter erau în scădere cu 4,2% pe bursa din New York.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO