Business Internaţional

Economia germană flirtează din nou cu recesiunea. „Constructorii şi furnizorii auto germani sunt cei mai vulnerabili din Europa în faţa coronavirusului“

Economia germană flirtează din nou cu recesiunea. „Constructorii şi furnizorii auto germani sunt cei mai vulnerabili din Europa în faţa coronavirusului“

Autor: Catalina Apostoiu

17.02.2020, 00:06 399

Economia Germaniei, cea mai mare din Europa, a stagnat în trimestrul patru în condiţiile încetinirii consumului privat şi cheltuielilor de stat, reînnoind temerile privind o posibilă recesiune, scrie Reuters.

Economia germană şi-a pierdut din suflu în condiţiile în care producătorii săi rămân blocaţi într-o recesiune generată de scăderea exporturilor, iar sectorul auto, un pilon major al acesteia, se confruntă cu o tranziţie costisitoare către auto­ve­hicule electrice şi cu tensiunile comerciale dintre SUA şi Chi­na. Acum, epidemia de coronavirus reprezintă un risc în plus.

Consumul privat şi cheltuielile de stat au impulsionat creşterea, iar dacă aceste două sectoare continuă să se contracte în acest an, teama de recesiune se va intensifica.

„Credem că economia va continua să flirteze cu recesiunea în prima jumătate a acestui an“, arată Andrew Kenningham din cadrul Capital Economics.

O veste bună în cadrul datelor a fost reprezentată de revizuirea în sus a ratei de creştere pe T3 la 0,2% de la 0,1%.

Guvernul german se opune apelurilor privitoare la lansarea de stimulente fiscale, însă acestea s-ar putea intensifica mai ales în condiţiile în care producătorii germani, în special cei din sectorul auto, vor resimţi probabil din plin impactul economic al epidemiei de coronavirus din China.

Aceasta este aşteptată să afecteze puternic vânzările auto de pe cea mai mare piaţă auto a lumii, dând o lovitură pu­ternică producătorilor germani care depind de China pentru cea mai mare parte a vânzărilor, potrivit Deutsche Welle.

Virusul reprezintă ultimul risc pentru industria auto germană care resimte deja efectele îngrijorărilor privitoare la noile reglementări privind emisiile, exacerbate de scandalul Dieselgate, diminuării cererii la nivel mondial pe fondul încetinirii creşterii economice, tarifelor mai mari legate de tensiunile comerciale dintre SUA şi China şi tranziţiei costisitoare către autovehicule electrice şi autonome.

„Constructorii şi furnizorii auto germani sunt cei mai vulnerabili din Europa în faţa coronavirusuluiî, soune Emmanuel Bulle, din cadrul Fitch Ratings.

Andrew Kenningham de la Capital Economics arată că epidemia ar putea slăbi creşterea economiei germane în primul trimestru al acestui an.

În termeni anuali, PIB-ul german a avansat cu 0,4% după o creştere de 0,6% în trimestrul anterior. Analiştii chestionaţi de Reuters anticipaseră o creştere trimestrială de 0,1% şi de 0,4% în termeni anuali.

 
AFACERI DE LA ZERO