Business Internaţional

Era ipocriziei pe reţelele de socializare: Tot mai multe persoane îşi cumpără haine pentru a face o poză pentru Instagram, apoi le returnează

Era ipocriziei pe reţelele de socializare: Tot mai multe persoane îşi cumpără haine pentru a face o poză pentru Instagram, apoi le returnează

Autor: Paul Catargiu

25.08.2018, 19:02 1195

Cumpărarea hainelor pentru evenimente importante, ascunderea etichetelor, apoi returnarea lor la magazin a doua zi a fost timp de ani buni strategia multor persoane, scrie Quartz.

În ziua de astăzi, lumea foloseşte aceeaşi strategie pentru o simplă poză de Instagram.

Conform unui studiu condus de banca britanică Barclays, aproape 1 din 10 cumpărători britanici au recunoscut că au cumpărat haine doar pentru a-şi face o poză pentru reţelele de socializare. După ce poza cu „Outfit-ul zilei” ajunge pe internet, aceştia returnează hainele la magazin.

Studiul ce a fost efectuat pe 2.002 adulţi a arătat că persoanele cu vârsta cuprinsă între 35-44 de ani sunt mai predisuşi să folosească această strategie, iar bărbaţii le-au devansat pe femei. Acestea fiind spuse, studiul a omis adolescenţii, o parte semnificativă din utulizatorii activi ai Instagram.

Conform Barclays, introducerea politicii „încearcă înainte de a cumpăra” de către magazinele online - unde oamenii plătesc hainele cumpărate pe internet după ce le-au probat acasă – este cea mai probabilă cauză a popularizării acestui trend.

Însă, odată cu creşterea importanţei reţelelor de socializare, toată lumea, nu doar celebrităţile, este aşteptată să creeze şi să întreţină un brand personal. Având în vedere că ne documentăm viaţa şi postăm tot mai mult online, să fim prinşi purtând acelaşi outfit pe reţelele de socializare este aproape inevitabil. Iar apariţia constantă a hashtagului #ootd (n.red outfit of the day), face ca tactica returnării hainelor să aibă tot mai mult sens.

Există anumite branduri care atrag specifici utilizatori Instagram, precum foarte populara Fashion Nova. „Există anumite haine care sunt fabricate special pentru reţelele de socializate – menite să fie purtate o singură dată, poate de două ori, fotografiate, apoi aruncate,” a scris Allison P. Davis în articolul ei despre companie din revista The Cut.

Altă firmă celebră pe Instagram este Rent the Runway, ce acceptă raţionamentul din spatele returnărilor, astfel îşi lasă clienţii să închirieze pe gratis haine făcute de designeri celebri.

Alţii, însă, o iau într-o direcţie diferită. Hainele ce intră în categoria „uniformelor de muncă” au crescut în popularitate în ultimii anii, având ca ţintă eliberarea femeiilor din „tirania alegerii unui outfit.” Conceptul de „dulap capsulă” – ce are la bază investiţia într-un număr mai mic de haine de calitate, decât în multe haine populare ce sunt aruncate destuld e repede – prinde de asemenea tot mai multă popularitate.

Tot mai mulţi fanatici ai salvării mediului au ridicat semnale de alarmă legate de efectele negative pe care le au returnările hainelor asupra mediului inconjurător. Apoi există simboluri ai lumii modei, precum Ducesa de Cambridge Kate Middleton sau fotsa Primă Doamnă a Statelor Unite ale Americii Michelle Obama, caur au fost surprinse purtând aceleaşi haine în nenumărate rânduri, deşi hainele purtete de ele sunt vândute în cateva secunde.

 
AFACERI DE LA ZERO