Social-democraţii cancelarului german Olaf Scholz, a cărui popularitate se situează la un minim istoric înaintea alegerilor generale din 2025, propun introducerea unui bonus „Made in Germany“ pentru a încuraja companiile străine să producă în Germania, relatează Euractiv.
Partidul Social Democrat se situează pe locul trei după creştin-democraţii de centru-dreapta şi partidul de extremă dreapta AfD.
Însă liderul social-democraţilor Lars Klingbeil a subliniat că partidul lui Scholz crede în continuare într-o victorie. Strategia pentru campanie pusă la punct de partid propune scutiri de taxe pentru investitori internaţionali, un aşa-numit „Bonus Made in Germany“ pentru companii, şi tarife reduse pentru conectare la reţea pentru industrii mari consumatoare de energie, cum ar fi cea chimică sau a sticlei.
Documentul sugerează de asemenea creşterea salariului minim, reducerea taxelor pentru „95%“ dintre nemţi şi reintroducerea unui bonus pentru achiziţia de maşini electrice, după ce o schemă naţională similară a fost anulată la sfârşitul anului trecut, provocând o prăbuşire a vânzărilor de maşini electrice.
Pe de altă parte, branduri ca Balay, Renault şi Hero îşi evidenţiază originea spaniolă a produselor pentru a câştiga clienţi, notează El Pais.
Dintre toate diversele apeluri pe care producătorii le adresează consumatorilor pentru a-i convinge să le cumpere produsele, un mesaj nou atrage atenţia: „Made in Spain“.
Mai multe branduri majore, ca Balay, Renault şi Hero, au lansat reclame pe TV şi internet care să evidenţieze originea spaniolă a bunurilor lor. În acelaşi timp, multe website-uri încurajează oamenii să cumpere şi să vândă produse fabricate local.
Experţii spun că sublinierea originii naţionale a bunurilor este un trend în creştere pentru că în acest fel se face apel la angajamentul personal al oamenilor faţă de economia unei ţări în vremuri de criză şi rate ridicate ale şomajului.
Constructorul auto francez Renault a lansat la un moment dat o reclamă pentru modelul său Megane care declara „Made in Spain pentru a fi cel mai bun“.
Şi unii producători de alimente procesate au inclus fraza „made in Spain“ în marketingul propriu. Producătorul de dulceaţă Hero, cu sediul în Elveţia, pretinde pe borcanele sale că produsele îi sunt realizate cu „fructe din livezile din Murcia“.