Business Internaţional

Explozia Dogecoin: Criptomoneda creată în glumă în 2013 a ajuns la o valoare de piaţă de 50 de miliarde de dolari, mai mult decât capitalizarea unor grupuri precum Marriott, Ford şi Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume

Explozia Dogecoin: Criptomoneda creată în glumă în 2013 a ajuns la o valoare de piaţă de 50 de miliarde de dolari, mai mult decât capitalizarea unor grupuri precum Marriott, Ford şi Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

20.04.2021, 16:45 5514

Dogecoin, creată în urmă cu opt ani pentru a parodia febra criptomonedelor, înregistrează o valoare de piaţă de 50 de miliarde de dolari, după un raliu de aproape 7.200% în ultimul an, notează Business Insider.

Creşterile monedei digitale au fost alimentate de declaraţiile unor celebrităţi precum Elon Musk, Snoop Dogg şi Gene Simmons, beneficiind de pe urma listării la bursă a exchange-ului Coinbase şi rezultatelor obţinute de Bitcoin, care valorează în prezent peste 56.000 de dolari.

Prin comparaţie cu Bitcoin, Dogecoin nu are o limită atât de strictă pentru cantitatea totală de monede. Bitcoin dispune de o rezervă limitată de 21 de milioane de monede, care nu au fost minate în întregime. Dogecoin, pe de altă parte, are un prag de peste 129 de miliarde de monede, minându-se circa 5 miliarde de monede în fiecare an.

Nici măcar fondatorul Dogecoin, Billy Markus, nu îşi poate explica raliul raportat de criptomonedă. Markus a declarat în februarie pentru The Wall Street Journal că „ideea unui Dogecoin care valorează 8 cenţi se poate asemăna cu situaţia în care o acţiune GameStop valorează 325 de dolari, pur şi simplu nu are sens”.

Preţul unei Dogecoin ajunge în prezent la 0,38 dolari.

În 2015, Markus şi-a vândut întreaga cantitate de Dogecoin şi a folosit banii pentru a-şi cumpăra o Honda Civic, de vreme ce nu putea să anticipeze creşterile din ultimul an.

Acum, valoarea de piaţă a criptomonedei este de 50 de miliarde de dolari, peste lanţul de hoteluri Marriott (48,6 mld.), gigantul auto Ford (48 mld.) şi Maersk, cea mai mare firmă de transport mărfuri din lume (45,4 mld.).

 
AFACERI DE LA ZERO