Business Internaţional

Extinderea scandalului de la VW riscă să aibă un impact real asupra vânzărilor grupului

Extinderea scandalului de la VW riscă să aibă un...

Autor: Anca Dumitrescu

04.11.2015, 12:21 244

Acţiunile Volkswagen sunt în scădere cu 7,8%, la bursa din Frankfurt, relatează Reuters.

Analiştii consideră că extinderea scandalului poate afecta consumatorii care până acum nu au luat în serios manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.

Producătorul auto german a anunţat că emisiile de dioxid de carbon generate de 800.000 de automobile ale grupului au fost subestimate şi a suplimentat cu 2 miliarde de euro costurile estimate ale scandalului.

Volkswagen a anunţat în septembrie că 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume au instalate softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor.

"O altă săptămână, un nou şoc în istoria VW. Adăugăm alte 4 miliarde de euro la costul rechemărilor şi suntem îngrijoraţi că impactul comercial va fi mai mare", a declarat Stuart Pearson, analist la Exane BNP Paribas.

Scandalul declanşat pe 18 septembrie nu a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor grupului, chiar dacă Volkswagen a fost singurul producător auto german care a raportat un declin al înmatriculărilor auto în Germania, în octombrie.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a anunţat luni extinderea investigaţiei în cazul grupului auto Volkswagen, acuzat că a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor şi la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi şi Porsche. Suspiciunile se referă la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi şi alte mărci ale grupului VW vândute în Statele Unite începând cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, şi Q5 2016.

Grupul auto Volkswagen a respins noile acuzaţii ale autorităţilor americane.

În trimestrul al treilea, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costului rechemării în service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, pentru eliminarea softurilor ilegale.

Volkswagen a raportat săptămâna trecută prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani, de 3,48 miliarde de euro, din cauza costurilor legate de scandalul manipulării testelor de poluare, şi a redus estimările referitoare la profit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO