Business Internaţional

Femeile în poziţii de conducere sunt încă un „fenomen" rar în mediul de business. Care sunt poveştile de succes din spatele unora dintre cele mai puternice femei de carieră din lume

Autor: Greta Bogdan

10.08.2016, 18:18 512

Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo Inc., este pe cale să pună punct unuia dintre cele mai importante capitole din cariera sa, în contextul în care Verizon Communication, unul dintre cei mai mari operatori telecom din SUA, a câştigat de curând licitaţia pentru businessul de Internet de la Yahoo. Pentru cele mai multe femei aflate în poziţii de lideri, Marissa Mayer este un model de succes, care poate face faţă oricăror provocări, iar mulţi se întreabă acum care va fi traseul său mai departe, după ce va părăsi actulul post.

Unii spun că Marissa Mayer, dar şi alte femei care ocupă poziţii de conducere în cadrul unor companii, au pe umeri o responsabilitatea mai mare atunci când iau decizii, comparativ cu bărbaţii. Alţii sunt îngrijoraţi de faptul că acestea îşi iau mereu o mică marjă de eroare, ceea ce poate transforma asumarea riscurilor într-un lucru „periculos”, iar câştigul într-unul „crucial”, scrie publicaţia de business The Wall Street Journal, într-un story care tratează prezenţa modestă a femeilor în mediul de afaceri, cu precădere în funcţii de conducere, dar şi despre riscurile mari la care sunt predispuse din aceste poziţii.

„Puţine femei ajung să atingă acest nivel. Nu vrei să le dai un exemplu de genul << Ei bine, asta nu a funcţionat>>”, spune Melanie Cox, executiv în cadrul companiei americae de retail Wet Seal LLC.

Melanie Cox se află în conducerea companiei încă de anul trecut, după o perioadă de insolvenţă.

Veterană în afacerile de retail Scoop NYC şi GĂG Retail Inc., acesta s-a îngrijorat pentru faptul că nereuşitele din ultima perioadă ar putea avea repercursiuni şi asupra calităţilor sale de CEO.

„Primeşti o şansă şi dacă nu reuşeşti să o valorifici, mai ai vreodată ocazia să te întâlneşti cu ea? Asta e presiunea”, spune Melanie Cox.

Femeile primesc un tratament mai „dur” în comparaţie cu bărbaţii, ceea ce duce la situaţii neplăcute, spune Jeffrey Sonnenfeld, senior associate la Yale School of Management. „Noi învăţăm cum să înţelegem femeile din poziţiile de lider”, mai adaugă ea.

Încă o raritate în marile birouri ale corporaţiilor, femeile deţin doar 4,4% din poziţiile de CEO ale companiilor aflate pe lista S&P 500 Index, potrivit grupului de research Catalyst, care vizează femeile executiv.

Katia Beauchamp, CEO şi co – fondator al companiei e- commerce de frumuseţe Birchbox Inc. spune că ea se gândeşte „mult la presiunea de a reuşi” în postura de femeie – lider. „În cazul persoanelor mai puţin reprezentate, există puţine exemple de un real succes”.

Compania a strâns de curând mai multe fonduri şi şi-a reactualizat strategia de business.

Katia Beauchamp, Marissa Mayer, dar şi alte femei, au avut copii în timp ce îşi îndeplineau sarcinile din poziţiile de CEO, iar aceste lucruri le-au ajutat să devină modele de succes pentru societate, dar mai ales pentru mediul de business.

Angajată în conducerea Yahoo pe când avea 37 de ani şi fiind însărcinată cu primul său copil, Marissa Mayer este o „spărgătoare” de drumuri care ar putea salva gigantul Yahoo, aflat în cădere. Mayer a fost criticată cu orice ocazie, de la stilul său „tăios” de a manageria până la faptul că a apărut în publicaţia Vogue.

Ulterior, decizia sa de a rămâne o scurtă perioadă acasă după ce a născut primul copil în 2012 şi apoi gemeni, în 2015, a creat noi controverse.

În prezent se aşteaptă ca Marissa Mayer să părăsească funcţia actuală pe care o deţine la Yahoo, după ce ani la rând s-a luptat să menţină poziţia gigantului pe piaţă.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO