Business Internaţional

Fenomenul smartphone se îndreaptă spre saturaţie iar preţurile din piaţă depăşesc orice limite

Fenomenul smartphone se îndreaptă spre saturaţie iar...

Autor: Alex Ciutacu

09.09.2017, 08:45 3728

Ultimele modele de smartphone apărute au dimensiunea ecranului mărită până la limită, în timp ce Apple Inc. şi Samsung Electronics par să îşi împingă preţurile mai departe de orice prag, pentru a reveni la creşterea prolifică din venituri cu care cu care se obişnuiseră, potrivit unei analize Wall Street Journal.

Cele două companii au dominat piaţa smartphone-urilor de înaltă calitate, pentru o perioadă îndelungată, dar segmentul de business ajunge cu paşi repezi spre saturaţie, privând giganţii din piaţă de profiturile de care s-au bucurat în ultimii ani.

Apple şi Samsung au produs, la un loc, 36% din smartphone-urile vândute la nivel global, în scădere faţă de proporţia de 49%, în urmă cu cinci ani,  conform analiştilor de la IDC.

Ambele companii au resimţit declinul din veniturile pieţei de smartphone în ultimul an fiscal. Acestea pariază că pot revitaliza veniturile vânzându-şi produsele la un preţ mai ridicat ca niciodată, către cei mai loiali clienţi.

Samsung a lansat modelul Galaxy Note 8 săptămâna trecută, model ce include acelaşi display de tip edge-to-edge, precum şi smartphone-ul de mărime mai mică Galaxy 8, care a fost lansat în aprilie. Acest tip de display utilizează sticlă curbată şi LED organic, cunoscut drept OLED pentru a putea mări dimensiunea display-ului fără a creşte mărimea întregului telefon.

Pentru toate aceste motive telefonul este scump. Samsung Galaxy Note 8 se vinde începând de la 950 de dolari, în funcţie de distribuitor, ceea ce reprezintă o creştere cu 12% faţă de preţul de lansare al modelului Galaxy Note 7, de anul trecut.

Între timp, Apple va lansa trei modele noi în cadrul unui eveniment din data de 12 septembrie.  Cel puţin despre unul dintre modele se vehiculează informaţia că va avea un display tot de tip edge-to-edge. Analiştii estimează că noul model se va vinde începând de la 1.000 de dolari sau mai mult, ceea ce l-ar transforma în cel mai scump smartphone vândut vreodată pe piaţa din Statele Unite. În prezent preţul pentru un iPhone 7 porneşte de la 650 de dolari.

Creşterea preţurilor pare mereu o mutare riscantă în cadrul unei pieţe în declin, dar Apple speră să repete succesul obţinut din lansarea modelului iPhone 6, în 2014. Acela a fost primul model cu ecran wide produs de companie, şi a crescut atât profiturile diviziei iPhone cât şi profitul operaţional al Apple, cu peste 36%, în cadrul anului fiscal 2015.

În aceeaşi perioadă, preţul unui iPhone crescuse cu 11%. Preţul acţiunilor Apple crescuse cu 30% înainte de lansarea modelului iPhone 6 şi cu încă 30% în următoarele şase luni de la lansare.

Totuşi, un preţ de 1000 de dolari ar fi şocant chiar şi pentru clienţii fideli. Dintr-un sondaj efectuat de Barclays reiese că doar 18%, din utilizatorii de iPhone, ar plăti preţul de 1000 de dolari pentru următorul model.

Samsung şi Apple sunt companii recunoscute pentru capacitatea de a-şi cuceri clienţii cu idei inovatoare de design, dar preţurile mult prea ridicate acum, ar putea deveni o problemă pentru aceste două companii care îşi asumă un pariu riscant.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO