Business Internaţional

Ferrero îşi intensifică prezenţa pe piaţa americană: Producătorul Italian cumpără branduri ale Nestle

Ferrero îşi intensifică prezenţa pe piaţa...

Autor: Răzvan Botea

04.02.2018, 10:43 253

Producătorul de dulciuri italian Ferrero International SA se avântă în piaţa nord-americană, punându-se de acord să plătească 2,8 mld. dolari cash pentru achiziţia unir acţiuni ale Nestle SA. Achiziţie ce include branduri precum Butterfinger şi  brandurile Ruth, relatează The Wall Street Journal.

Adăugând noua achiziţie, Nestle având vânzări de 990 mil. dolari în 2016, compania familială Ferrero va fi pe locul trei în topul vânzătorilor de ciocolată din SUA. Este a treia achiziţie a Ferrero în mai puţin de un an, producătorul italian al Ferrero Rocher şi Nutella investind miliarde de dolari într-o industrie în care multe companii au bătut în retragere.

Dulciurile pierd teren în favoarea gustărilor mai sănătoase precum batoanele cu nuci. Totuşi, analiştii industriei susţin că aceste companii pot creşte în continuare, prin investiţii în inovaţie şi prin marketing. Pe asta va miza şi Ferrero. Compania are reputaţia de a inova, ca exemplu guma de mestecat Tic Tac, o nouă direcţie a unui brand care este în preajmă de decenii.

Ferrero a fost fondată în orăşelul Alba din nordul Italiei şi deja este al patrulea cel mai mare producător de dulciuri din lume, în 2016 având venituri de aproximativ 12 mld. euro.

Achiziţia aceasta a fost precedată de alte două achiziţii importante pentru Ferrero. Anul trecut acesta a cumpărat Ferrara Candy Co, pentru aproximativ 1,3 mld dolari şi pe Fannie May, un producător mai mic, pentru 115 mil. dolari. Strategia Ferrero este să cumpere companii care pot duce la o creştere, în special în SUA. Compania este condusă în acest moment de preşedintele executiv Giovanni Ferrero, nepotul fondatorului care în 2011 a preluat conducerea companiei.

Nestle, care încearcă de ceva timp să se poziţioneza ca o companie ce promovează produse alimentare sănătoase, s-a confruntat cu critici de la investitori în ultima vreme pebtru pierderea concentrării, cu branduri în portofoliu ce include diverse vitamine, apă îmbuteliată, pizza şi îngheţată.

Nestle primeşte doar 3% din vânzările sale de dulciuri din SUA şi insistă că este decicată să producă în afara statului american, deşi businessul nu se află printre priorităţile directorului executiv Mark Schneider.

La nivel global, mai mult de 80% din producţia de dulciuri este făcută sub branduri locale, strategia aceasta a Nestle diferind destul de mult faţă de alte companii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO