Business Internaţional

Finalizarea liniei ferate modernizate Budapesta–Belgrad este întârziată de sisteme din anii ’50

Finalizarea liniei ferate modernizate Budapesta–Belgrad...

Autor: Bogdan Cojocaru

13.05.2025, 00:00 69

Proiectul feroviar gigantic Budapesta–Belgrad, unul fanion pentru transportatorul feroviar naţional al Ungariei MAV, se confruntă cu întârzieri majore şi cu costuri în creştere după ce investitorul chinez a abandonat planurile de a instala echipamente moderne de protecţie, scrie Hungary Daily News.

Pentru că nu există alternative care să respecte cerinţele UE, Ungaria ar putea fi nevoită să se bazeze pe sistemele vechi, Domino 55, tehnologie apărută în 1955 în Elveţia, pentru secţiunea ei.

Domino 55 sunt considerate simple şi robuste, dar nu suportă integrare software, bazându-se doar pe componente mecanice şi electronice.

Investitorul chinez are sisteme moderne, dar acestea nu respectă condiţiile cerute de UE.

Pentru că nu a găsit o soluţie, compania chinezească a încetat să o mai caute, spun surse apropiate situaţiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels