Business Internaţional

Financial Times, la 125 de ani de la naştere, se adresează încă „finanţistului onest şi brokerului respectabil“

Financial Times, la 125 de ani de la naştere, se adresează încă „finanţistului onest şi brokerului respectabil“

Prima ediţie a apărut când Londra era la apogeul puterii sale – era cel mai mare magazin, cel mai mare cum­părător şi cea mai liberă piaţă, într-un timp în care pieţele financiare creşteau şi se globalizau rapid, dar în care abundau bârfele, speculaţiile şi dezin­formările

Autor: Bogdan Cojocaru

14.02.2013, 00:06 343

În vârstă de 125 de ani - împliniţi ieri, Financial Times este cu un an mai bătrân decât The Wall Street Journal, publicaţia cu care-şi împarte elita lumii informaţiilor de business.

Prestigiosul ziar britanic îşi săr­bătoreşte un veac şi un sfert de existenţă cu o campanie totală prin care vrea să demonstreze că: "Încă suntem călăuzele businessului mondial" pe calea "prieteniei pentru finanţistul onest şi brokerul respectabil" deschisă în ianuarie 1888.

Drumul a fost deschis când Londra era la apogeul puterii sale - era cel mai mare magazin, cel mai mare cum­părător şi cea mai liberă piaţă, într-un timp în care pieţele financiare creşteau şi se globalizau rapid, dar în care abundau bârfele, speculaţiile şi dezin­formările. De atunci Financial Times (FT) şi-a continuat misiunea de prieten al businessului, iar în ultimii 25 de ani a devenit o adevărată organizaţie de talie mondială. În perioada 1997-1998 FT s-a extins rapid în SUA, iar cinci mai târziu a pătruns şi pe piaţa asiatică.

În anul 2000 a apărut şi ediţia FT în limba germană, Financial Times Deutschland, în parteneriat cu firma Gruner Jahr, sediul fiind la Hamburg. După opt ani, FT a vândut participaţia sa - 50% - companiei germane, iar la sfârşitul anului trecut ziarul a încetat să mai fie publicat din cauza pierderilor masive acumulate - 250 milioane euro.

În prezent FT are ediţii diferite pentru Marea Britanie, Europa, Asia, SUA şi Orientul Mijlociu şi o amprentă puternică în jurnalismul online. Astfel, publicaţia a ajuns la aproximativ 2,2 milioane de cititori în fiecare zi în întreaga lume, potrivit datelor PwC. De asemenea, FT are 4,5 milioane de utilizatori înregistraţi şi 285.000 de abonaţi ai ediţiei online. FT Chinese are peste 1,7 milioane de utilizatori înre­gistraţi.

Ediţiile ziarului se publică în aproximativ 293.000 de copii pe zi. Bătrânul ziar şi-a sărbătorit ziua de naştere luminându-şi sediul de pe malul Tamisei în roz, culoarea pe care o are de la primele ediţii, şi cu o campanie globală în print, digital, experimental şi în aer liber prin care încearcă să devină mai atrăgător cititorilor mai tineri. Elementul experimental cuprinde un balon roz cu aer cald care a zburat, cu invitaţi, pe deasupra Londrei.

Într-o lume tot mai digitalizată, FT este unul dintre primele ziare care taxează accesul cititorilor la conţinutul online, ceea ce face încă din 2002. De asemenea, în timp ce marele rival The Wall Street Journal încearcă să-şi întindă "farmecele" dincolo de gra­niţele businessului, FT se concentrează tot mai mult pe clienţii corporatişti.

AFACERI DE LA ZERO