Fred DeLuca, fondatorul Subway, cel mai mare lanţ de restaurant fast-food din lume, a murit la vârsta de 67 de ani, scrie New York Times.
Subway a confirmat moartea sa într-o declaraţie de presă, însă nu a specificat cauza sau locul.
În 2013, în timp ce călătorea în jurul lumii să viziteze francizele Subway, a început să se simtă rău. Ulterior a fost diagnosticat cu leucemie. De atunci el a continuat să supravegheze afacerile lanţului, însă treptat s-a retars din treburile administrative şi a numit-o pe sora sa , Suzanne Greco, preşedinte, pentru a desfăşura acţiunile de zi cu zi ale companiei.
Fred DeLuca a pus bazele afacerii la vârsta de 17 ani, după ce a împrumutat 1.000 de dolari pentru a deschide un magazin de sanwich-uri în Bridgeport, SUA, pentru a-şi putea plăti taxele de facultate.
Primul magazin pe care l-a deschis s-a numit ”Pete’s Submarines”, în onoarea prietenului de la care a împrumutat cei 1.000 de dolari, însă nu a fost un succes real. Al doilea magazin a fost de asemenea o tentativă eşuată.
Deşi primele două încercări nu au fost ”cu noroc”, au pus bazele experienţei necesare pentru a porni afacerea care îl va face celebru.
În prezent imperiul Subway numără 44.268 de magazine independente şi francize în 110 ţări, întrecând KFC – care are 18.000 – şi McDoland’s – care are 36.000 de restaurante.
Lanţul de restaurante Subway este prezent pe piaţa locală din primăvara lui 2012
„Oamenii au început să fie mai atenţi la modul cum este preparată mâncarea şi care sunt beneficiile nutriţionale ale ingredientelor folosite. Consumatorii sunt preocupaţi de un stil de viaţă sănătos care să preîntâmpine perioadele aglomerate de la locurile de muncă. Dacă ar fi să compar marile oraşe, precum Bucureşti, cu restul ţării, consumatorii din acestea aleg o masă rapidă în timpul zilei în loc să mănânce la restaurant“, explică Rumen Radev, agent de dezvoltare la Subway România pentru zonele Bucureşti şi Ilfov, unul dintre motivele pentru care piaţa autohtonă vine în susţinerea businessului de tip quick service Subway.
Spre deosebire de celelalte lanţuri de restaurante aduse în franciză, modelul de business presupune că fiecare restaurant are în spate un francizat, fiecare local fiind operat de o companie diferită, iar responsabilii de susţinerea ritmului fiind agenţii de dezvoltare, scrie revista BUSINESS Magazin (www.bmag.ro).
Rumen Radev este principalul responsabil de dezvoltare a reţelei în zona Bucureşit şi Ilfov, după ce a acumulat o experienţă de mai bine de 18 ani în dezvoltarea şi implementarea de produse noi şi şase ani de experienţă în domeniul francizelor. „Am descoperit potenţialul de business al Subway în perioada în care lucram în SUA. Am decis atunci să aduc businessul în ţara mea natală, în Bulgaria“, explică el modul cum a luat contact cu brandul american. Împreună cu partenerul său Ivan Todorov a obţinut licenţa de franciză pentru primul restaurant Subway din Bulgaria, iar ulterior a primit drepturile de dezvoltare a reţelei în ţara natală. După ce au extins reţeaua la 30 de restaurante în aproape patru ani, cei doi au primit aprobarea de a se extinde cu businessul în afara ţării. Astfel, anul 2012 a marcat mutarea lui Rumen Radev în România şi începutul dezvoltării pe piaţa locală.